رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران: تعامل خوبی با شورای شهر آغاز شده است

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 09:48
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: تعامل خیلی خوبی هم با شورای اسلامی شهر تهران آغاز شده و امیدوارم در این تعاملات به نتایجی دست پیدا کنیم که در زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، علی نصیری در اختتامیه کنفرانس بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد؛ گفت: تاکنون ما ۲۰ کمیته تخصصی اندیشه‌ورز طراحی کردیم و در این کمیته با حضور جامعه دانشگاهی برای بررسی موضوعات مدیریت بحران در تعامل هستیم.

وی افزود:فعال‌ترین کمیته ما، کمیته زلزله و زمین لغزش است که با حضور اساتید مربوطه تاکنون ۲۰ جلسه آن با موفقیت برگزار شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تعاملات با شورای شهر ادامه داد: تعامل خیلی خوبی هم با شورای اسلامی شهر تهران آغاز شده و امیدوارم در این تعاملات به نتایجی دست پیدا کنیم که در زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

نصیری با بیان اینکه  همه اقدامات ما در حوزه مدیریت بحران نیازمند تمرکز در تصمیم‌گیری و هماهنگی‌های بین‌بخشی است؛  گفت: مهمترین چالش ما در حوزه مدیریت بحران کشور نیز موازی‌کاری‌هاست. برخی کارها به وسیله چند دستگاه انجام می شود به گونه ای که گاهی اوقات اقداماتشان همدیگر را نقض می‌کند و گاهی اوقات هم یک سری کارها در کل بر زمین می‌ماند.

وی افزود: اگر این مشکل حل شود بسیاری از مشکلات ما در این عرصه حل می شود. در نتیجه باید در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مدیریت بحران مرکزیت واحد داشته باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یادآور شد: نقشه ریسک شهر تهران بعد از سال ها بروزرسانی شد و از میان ۵۵ مخاطره‌ای که در شهر تهران احتمال وقوع آنها وجود دارد، ۱۴ مخاطره خطرآفرین شناسایی شده است.

نصیری گفت: تهران کلانشهری پیچیده است و با همه مسائلی که در نتیجه این مخاطرات احتمالی دارد، در برابر بدترین سناریوهایی زلزله مورد بررسی قرار گرفت و نقشه گسل‌های آن در حال بروزرسانی است. همچنین ضوابط احداثات در پهنه های گسلی هم مشخص شده و بروزرسانی آن در حال انجام است.

وی به تشریح آسیب‌هایی پرداخت که در زمان وقوع زلزله‌های بزرگ به وجود می‌آید و یادآور شد که زلزله تهران در هر سطحی که باشد؛ یک حادثه ملی است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: ما هنوز مشکلات خاص خود را داریم اما با این حال، پیشرفت هایی در زمینه های مختلف داشته ایم و همه تلاش خود را برای بهبود شرایط می کنیم؛ هر چند هنوز با نقطه ایده آل فاصله داریم.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.