هفته قبل بدون گلرها، فقط ۱۱ بازیکن بزرگسال داشتم!/ ربیعی: تهاجمی بازی کردم، چون بضاعت تیمم این است

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 00:23
ربیعی در واکنش به نتایج تیمش معتقد است که این تیم بهترین بازی را در آزادی مقابل استقلال به نمایش گذاشته است.

به گزارش "ورزش سه"، محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن اصفهان پس از شکست دو بر یک تیمش مقابل استقلال در نشست خبری حضور پیدا کرد و در گفتگو با خبرنگاران گفت: به تیم استقلال و هواداران محترمش تبریک می‌گویم و به بازیکنان خودم خدا قوت می‌گویم. بازی با کیفیتی بود و کسانی که بازی را دیدند ضرر نکردند از دیدن آن. طبق استراتژی و برنامه ریزی‌مان بازی کردیم و نیمه اول آن طور که ما خواستیم جلو رفت. می‌دانستیم استقلال تیمی است که با استفاده از بازی مستقیم سعی در زدن گل دارد که ما برنامه های آن را کم اثر کردیم. سرعت انتقال مثبتی داشتیم. در نیمه دوم 15 دقیقه ابتدایی را از دست دادیم. با وجود این که تاکیدی که به بازیکنان کرده بودم عقب نشینی نکنند اما این اتفاق رخ داد. درست در لحظه‌ای که تعویض‌های ما آماده وارد شدن به زمین بودن ما گل خوردیم. دو دقیقه تعویض بیرون بود و شاید اگر تعویض می‌شدند گل نمی‌خوردیم. اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنی، به تیم حریف این فرصت را داده‌ای که از موقعیت‌هایش استفاده کند.

او ادامه داد: دو سه موقعیت خوب داشتیم تا به گل برسیم اما استقلال دو گل فوق العاده زد که کیفیت دو بازیکن خارجی این تیم را نشان داد. یک اتفاق فوتبالی رخ داد و استقلال برنده شد. این همه بضاعت ذوب آهن است و تلاش کردیم خوب بازی کنیم. برخی می‌گویند که ایری چرا اینگونه توپ را بلاک کرد اما این بچه ۱۹ ساله‌اش است؛ شما فکر کن یک اشتباهی شده. سرشوق را بازی دادیم که ۲۰ ساله‌اش است. هفته قبل بازیکنی داشتیم به نام حامد آفاق که ۱۸ سال داشت. اینها در آینده می‌توانند به ما کمک کنند اما آنها تا به حال آزادی را ندیده بودند. طبیعی بود استقلال با فشار هوادارانش و اینکه در کورس قهرمانی است بهتر باشد. من و تیمم تلاش کردیم که از این بازی سربلند خارج شویم. فکر می‌کنم این بازی می‌توانست نمایانگر این باشد که بی‌دلیل نیست ما بهترین بیرون از خانه هستیم. من می‌توانستم از اول عقب بنشینم اما تا دقیقه ۹۵، موقعیت حمله داشتیم. دوست داشتم تیمی تهاجمی بازی کند و این باخت هم ایرادی ندارد. از تماشاگران و هواداران ذوب آهن هم بابت این مسئله که می‌شد ببریم و نبردیم معذرت می‌خواهم.

2018946

او با اشاره به نتایج خارج از خانه تیمش تاکید کرد: خیلی تحلیل کردیم که بدانیم دلیلش چیست که در فولادشهر نتیجه نمی‌گیریم و غیر طبیعی بوده. در ۲ بازی که صفر-صفر بود، پنالتی‌های ما را نگرفتند. در بازی با شمس اذر، با یک ارسال گل خوردیم. در بازی با نساجی از ۴۵ متر گل خوردیم. اینکه عقب افتادیم، جبرانش برای ما سخت بوده اما وضعیت غیر طبیعی است. تیم ذوب آهن برای بهتر شدن نیازمند این است که رفته رفته در پنجره نقل و انتقالاتی وضعیتش را بهتر کند.

سرمربی ذوب آهن با تاکید بر اینکه تیمش در نیم فصل دوم بازیکنی جذب نکرده، توضیح داد: فرعباسی، قادری، نادری، خاقانی و آریاکیا را از دست دادیم و ۵۰ درصد ترکیب نیم فصل را از دست دادیم. ما یک ریال هم بودجه نیم فصل نداشتیم. با حالت عرضه و تقاضا و باقی مانده قراردادی که کنار گذاشتیم، بازیکن جدید گرفتیم. ما از همه ظرفیت‌مان برای این دیدار استفاده کردیم اما واقعیت این است که بازیکنانی را از دست دادیم اما نتوانستیم بازیکنان باکیفیتی به خدمت بگیریم. گل دومی که استقلال موقعیت ویژه‌ای نبود اما کیفیت داشتند. تصور می‌کنم که هیچی تیمی مثل ذوب آهن نتوانست استقلال را در خانه اش تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: ۲ بازیکنی که ما در خط جلو داشتیم، ۲۳ ساله بودند. من مطمئن هستم محمدحسین اسلامی آینده فوتبال ایران است و لطیفی و ایری هم جوانان خوبی هستند. آذرباد که آمد ورق بازی را عوض کرد و شوت های خیلی خوبی زد اما جاهایی هم بداقبال بود.

خبرنگاری که به نتایج ربیعی در تقابل با استقلال اشاره کرد، به اشتباه نام برادر ربیعی را آورد و او گفت: اتفاقا برادر من هم سرمربی شهرداری نوشهر است و الان در لیگ دسته دوم شانس صعود دارد‌. امیدوار هستم آن هم صعود کند.

1988571

او ادامه داد: سال گذشته با مس من، توانستیم استقلال را متوقف کنیم. کلی تک به تک نزدیم.  با بضاعتی که آن تیم‌ها داشته‌اند تلاش کرده‌ام فوتبال خوبی را ارایه کنیم. تلاش ما این است که ذوب آهن را نسبت به نیم فصل اول بهتر کنیم. ما دو سه بازیکن تاثیرگذار را از دست دادیم. شاید این عملکرد زیبنده کار من نبوده است و خودم هم راضی نیستم اما فوتبالی که الان بازی می‌کنیم کیفیت آن بهتر از نیم فصل اول است. من چند سال است کار می‌کنم اما می‌خواهم فوتبال بیاورم. فوتبالی که امشب تیمم بازی کرده کیفیتش از نتیجه جلوتر بود و در نیم فصل اول برعکس بود.

او در اشاره به ترکیب تیمش مقابل نساجی تاکید کرد: آقای گرامی محروم بود، آقای رضایی که امروز بازی کرد هفته قبل مصدوم بود. چابادزه سر به سر شده بود و در بازی برابر نساجی، فوق تخصصی به تیم آوردیم و دکتر به او اجازه نداد بازی کند چون با MRI معلوم بود که باید دوره ۱۰-۱۲ روزه بگذراند. من ۱۶ بزرگسال دارم و در بازی قبلی سه نفر را نداشتم می‌شود ۱۳ بازیکن!

وی افزود: از این ۱۳ نفر، ۲ نفر هم دروازه‌بان هستند و این یعنی با ۱۱ بازیکن بزرگسال و ما بقی جوانان وارد زمین شدیم. ۳ جای خالی در لیست بزرگسالان داریم. من دوست دارم این باشگاه اصیل و مردمی اصفهان دوباره به آسیا برسد اما این تیمی که من تحویل گرفتم در ۵ سال گذشته تیمی میان جدولی بوده که در خطر سقوط هم قرار داشته. ما باید تلاش کنیم ذوب آهن از این حالت دربیاید و نیاز به اراده بزرگ کارخانه داریم تا از لحاظ امکانات بهتر شود. من این ۴ بازی هم تیمم با تمام وجود بازی خواهد کرد.

ربیعی درباره صحبت های ویسی سرمربی فولاد گفت: من قضاوت می‌شوم اما مهم رفتار من است که چگونه بوده. مهم من و وجدانم است. در مورد ماجرای سه هزار بار گفتم باید اشد مجازات انجام شود ولی ابتدا راستی آزمایی کنید. بعد از بازی کلی حاشیه وجود داشت اما من به آن نمی‌پردازم. من به عنوان سرمربی باید بتوانم احترام نگه دارم تا احترامم حفظ شود. جاهایی هم نتوانستم نتایج خوبی بگیرم اما آمدم گفتم مقصر من هستم.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.