بازدید ‌از ۲۰۸۶ ‌واحد صنعتی استان زنجان در سال گذشته‌

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 08:37
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای صنعتی، گفت: سال گذشته ۲۰۸۶ بازدید از واحدهای صنعتی استان زنجان انجام شده است.

محمدرضا یافتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته ۶۸۰ مجوز استقرار و ۱۹۴ مجوز بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی صادر شده است که این آمارها نشان از تعامل مناسب در راستای اهداف استان برای توسعه مطابق با حفاظت از محیط‌زیست پیرامون است. به‌طوریکه در بخش اول شاهد رشد ۱۵ درصدی و در صدور مجوز بهره‌برداری رشد ۲۵ درصدی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۰۲ مورد نمونه‌برداری و پایش از رودخانه‌های استان توسط کارشناسان انجام شده که نشان می‌دهد توجه به سلامت در این حوزه نیز مدنظر است ولی در این مسیر باید توجه به مسائل مختلف در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد، چرا که در حفاظت و پیشگیری از آلودگی رودخانه‌ها خیلی از دستگاه‌های اجرایی دخیل هستند.

یافتیان به پایش آزمایشگاه‌های معتمد در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت ۲۴ مورد پایش انجام شده است و تلاش شده است در نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی اقدامات به‌صورت سرزده و در عمده موارد در ساعات پایانی روز انجام شود تا این اطمینان خاطر در بین مردم ایجاد شود که محیط‌زیست در همه ساعات بر عملکرد این واحدها نظارت دارد و اجازه تخلف به کسی را نخواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به اینکه محیط‌زیست متعلق به آحاد جامعه است، ادامه داد: در حوزه محیط‌زیست همه باید پای کار باشند و در این راستا به همراهی عموم مردم نیاز داریم و معتقدیم حساسیت حفظ محیط‌زیست باید به شهروندان منتقل شده و رسانه‌ها نیز می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی محیط‌زیستی نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به اینکه مسائل محیط‌زیستی باید به طور مکرر مطرح شود، عنوان کرد: معتقدیم نباید نسبت به محیط‌زیست که حق‌الناس و بیت‌المال و به نوعی امانتی در دست بشر است، خیانت شود. افراد در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره‌های ۳۵۴۰ و یا ۰۲۴۳۳۵۴۱۰۰۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.