دو خبر کوتاه از حضور جهانی سینمای ایران

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 17:46
فیلم کوتاه «سامپو» به مرحله نهایی چهاردهمین جشنواره جهانی فیلم‌های زنان اسپانیا راه یافت، همچنین فیلم «آمرغ» به کارگردانی محسن قزل سوفلو به جشنواره فیلم آسیای جنوبی مونترال راه پیدا کرد.

دو خبر کوتاه از حضور جهانی سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «سامپو» به کارگردانی مرضیه ریاحی، تهیه‌کنندگی حسین کاکاوند و نویسندگی مرجان ریاحی فینالیست چهاردهمین جشنواره جهانی فیلم‌های زنان «منو تجسم کن» اسپانیا است.

هدف اصلی این جشنواره ایجاد بستری برای نمایش آثار سینمایی است که زنان در کارگردانی، فیلمنامه، تهیه‌کنندگی و یا تولید آن نقش موثری داشته‌اند. همچنین بخش ویژه‌ای از جشنواره به رقابت فیلم‌هایی که طرح آنها به موضوع مرگ و سوگواری می‌پردازد، اختصاص دارد.

«آمرغ» به جشنواره فیلم آسیای جنوبی مونترال می‌رود
دو خبر کوتاه از حضور جهانی سینمای ایران

«آمرغ» به نویسندگی، تهیه و کارگردانی محسن قزل سوفلو به سیزدهمین دوره جشنواره فیلم آسیای جنوبی مونترال راه یافت.

جشنواره فیلم آسیای جنوبی مونترال SAFFM، در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد. این رویداد، ضمن فراهم آوردن بستری برای فیلمسازان، متعهد به نمایش آثار هنری جدیدی است که به بحث و گفتگو دامن می‌زنند و دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم کاوش می‌کنند. پذیرش اثر در این جشنواره عمدتاً از کشور‌های جنوب آسیاست ولی گهگاه و بنا به صلاحدید، از کشور‌های همسایه این مناطق، مانند ایران، ترکیه و … نیز، آثاری را قابل نمایش و داوری می‌داند.

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم آسیای جنوبی مونترال، ۲۴ تا ۳۰ می ۲۰۲۴ (۴ تا ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳) در شهر مونترال کانادا برگزار خواهد شد.

«آمرغ» پیش از این جشنواره، موفق به حضور در چهل و ششمین دوره جشنواره فیلم آسیایی آمریکایی AAIFF، دوره سیزدهم جشنواره Short to the point و بیرمنگام ۲۰۲۳ نیز شده است.



منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.