افزایش تولید گل محمدی در خراسان شمالی با بارش‌های بهاری

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 14:38
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش تولید گل محمدی با بارش‌های بهاره امسال خبر داد.

صفدر صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: علاوه بر میزان تولید، کمیت اسانس گل محمدی نیز با توجه به شرایط آب و هوایی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سطح گلستان‌های استان ۵۰۰ هکتار است، گفت: در این استان ۴۱ هکتار گلستان گل محمدی غیربارور دیم، ۸۲ هکتار گلستان آبی غیربارور، ۸۲ هکتار گلستان بارور دیم و ۲۸۹ هکتار گلستان بارور آبی وجود دارد. تلاش این است که در این استان گل‌های محمدی در اراضی شیب‌دار کشت شود.

صفدری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ تن گل محمدی برداشت شود که حدود دو تن و ۹۰۰ کیلوگرم تبدیل به گل خشک می‌شود و یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم نیز غنچه برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید گلاب ۶۲۱ هزار لیتر و اسانس ۲۲ لیتر خواهد بود، ادامه داد: خراسان شمالی ۶۲ واحد سنتی و چهار واحد صنعتی تولید گلاب دارد.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با گیاه زعفران هر سال بازارچه گل در این استان برپا و به‌صورت مستقیم خرید و فروش انجام می‌شود، افزود: در ارتباط با گل محمدی نیز چنین بازارچه‌ای نیاز است که پیگیری‌ها برای راه‌اندازی آن از سال آینده در حال انجام است‌.


انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.