اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 16:22
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از اجرای تئاتر عروسکی در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار این استان خبر داد.

علی‌اکبر خواجه‌نژادیان امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

وی تصریح کرد: این تماشاخانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرای برنامه‌های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می‌پردازد.

خواجه‌نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت ۶روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می‌کند.

وی بیان کرد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام‌های الهام فرج‌پور و علی یدالهی در شیراز به روی صحنه می‌رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز  راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می‌کند و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه‌نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهرها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.