کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد [تماشا کنید]

یکشنبه 02 اردیبهشت 1403 - 19:17
این دستگاه دارای یک دوربین اصلی نوآورانه با مکانیزم جمع‌شونده است که می‌توانیم ساختار آن را در این کالبدشکافی ببینیم. The post کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

هواوی هفته گذشته از سری گوشی‌های هوشمند Pura 70 رونمایی کرد، گوشی‌هایی که ظاهراً غول چینی امید زیادی به آن‌ها دارد و می‌خواهد تا پایان سال 2024 بیش از 10 میلیون دستگاه از آن‌ها به‌فروش برساند. حالا ویدیو کالبدشکافی بزرگ‌ترین عضو این خانواده، یعنی هواوی Pura 70 اولترا منتشر شده است که اجزای داخلی آن از جمله سنسور دوربین متفاوتش را نشان می‌دهد.

همانطور که در مطلب معرفی سری Pura 70 نیز گفته شده، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های گوشی‌های این خانواده بهره‌مندی از زبان طراحی جدید هواوی با نام «Vane Design» است. Pura 70 اولترا نیز به‌واسطه همین ویژگی، طراحی شیک و دلچسبی دارد که شامل حاشیه نسبتاً باریک اطراف نمایشگر و چیدمان دوربین مثلثی می‌شود. البته این دستگاه کمی سنگین است و 232 گرم وزن دارد، یعنی حتی کمی بیشتر از آیفون 14 پرو مکس.

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا

درباره هواوی Pura 70 اولترا، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این دستگاه، دوربین اصلی نوآورانه با مکانیزم جمع‌شونده است. با این ویژگی، زمانی که از دوربین استفاده نمی‌کنید، لنز آن با ماژول دوربین عقب هم‌سطح می‌شود. همانطور که در ویدیو کالبدشکافی نیز اشاره می‌شود، این مکانیزم نه‌تنها از سنسور دوربین در برابر خط‌و‌خش محافظت می‌کند، بلکه به هواوی اجازه می‌دهد تا در یک فضای نسبتاً فشرده از سنسور بزرگ‌تری استفاده کند.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه مکانیزم دوربین این گوشی دارای گواهی IP68 مقاومت در برابر گرد‌و‌غبار و آب است. Pura 70 اولترا اولین گوشی است که از چنین طراحی دوربین خلاقانه‌ای بهره می‌برد.

هواوی Pura 70 اولترا از چیپ پرچمدار کایرین 9010 بهره می‌برد. طبق عملکرد این چیپ در بنچمارک‌ها، هرچند که انتظار می‌رود کایرین 9010 عملکردی در سطح پرچمداران داشته باشد، اما بیشتر با چیپ‌هایی مانند اسنپدراگون 888 و دایمنسیتی 8200 هم‌سطح است.

البته عملکرد آن در مقایسه با کایرین 9000s که در هواوی میت 60 استفاده شده بود، بهبود پیدا کرده است. مکانیسم خنک‌کننده محفظه بخار (VC) هواوی دیگر جنبه قابل‌توجه این دستگاه است که در ویدیو بالا قابل‌مشاهده است.

درحالی که به‌نظر می‌رسد این مکانیسم شبیه به VCهای آلیاژ مس معمولی است، اما در ویدیو کالبدشکافی گفته می‌شود که به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر و نازک‌تر است. بنابراین می‌توان ادعا کرد که هواوی ممکن است از ماده‌ای کامپوزیتی برای خنک‌کننده محفظه بخار دستگاه خود استفاده کرده باشد که از نظر رسانایی حرارتی عملکرد بسیار خوبی دارد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.