آمریکا زلنسکی را حذف می‌کند؟

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 14:26
اقتصادنیوز: سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای مدعی شد آمریکا با ارتباط گرفتن با احزاب سیاسی و مقامات ارشد پیشین اوکراینی، تلاش‌ها برای پیدا کردن جایگزینی مناسب برای رییس‌جمهور این کشور در صورت بدتر شدن شرایط را آغاز کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای گفت که آمریکا در تلاش برای پیدا کردن جایگزینی برای «ولودیمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین است.

خبرگزاری اسپوتنیک در  این باره گزارش داد که سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: آمریکایی‌ها تلاش‌ها برای پیدا کردن جایگزینی برای رییس‌جمهور فعلی اوکراین را آغاز کرده‌اند. تماس‌های مهمی با «پترو پروشنکو» رهبر حزب هم‌بستگی اروپایی اوکراین و «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف گرفته شده است.

طبق بیانیه این نهاد روسی، از دیگر افرادی که آمریکا با آن‌ها در این زمینه در حال همکاری است، «آندری یرماک» رییس دفتر زلنسکی، «والری زالوژنی» فرمانده پیشین ارتش اوکراین و «دمیترو رازومکوف» رییس پیشین پارلمان اوکراین است.

سرویس اطلاعاتی روسیه همچنین گفت که این چهره‌ها در صورتی که شرایط در میدان جنگ بدتر شود و نیازی فوری به عوض کردن رهبر این کشور پیش بیاید، بیش از بقیه مطرح هستند.

خبر مرتبط
دعوت از پاپ برای حضور در کنفرانس صلح اوکراین

اقتصادنیوز: رئیس جمهور سوئیس با بیان اینکه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان را برای شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در ژوئن ۲۰۲۴ دعوت کرده است، گفت، واتیکان هم درباره این کنفرانس نظر مثبتی دارد.

این بیانیه اشاره می‌کند که آمریکا و اروپا تایید کرده‌اند نارضایتی اوکراینی‌ها از طولانی‌ شدن درگیری نظامی با روسیه بالا رفته است.

اوکراین قرار بود ۳۱ مارس انتخابات ریاست‌جمهور برگزار کند اما به دلیل مقررات حکومت نظامی و سربازگیری عمومی در این کشور، فعلا لغو شده است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.