برگزاری دومین کنگره بزرگداشت ماموستا«ملا عبدالله باشماق»در دهگلان

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 12:37
سنندج_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: دومین کنگره بزرگداشت ماموستا «ملأ عبدالله باشماق» در دهگلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای معرفی شخصیت‌های برجسته ملی، مذهبی و فرهنگی و اندیشه‌های آنان به عنوان الگو و سرمایه اجتماعی برای جوانان و نوجوانان سلسله برنامه‌های نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان با همکاری نهادها و سازمان‌ها و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره بزرگداشت ماموستا ملأ عبدالله باشماق که یکی از چهره‌های فرهنگی و مذهبی تأثیرگذار منطقه و دارای جایگاه فقهی و مذهبی است در همین راستا در شهر دهگلان برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: در شهرستان‌های تابعه دیگر استان نیز از جمله بانه، بیجار و سنندج مراسمات بزرگداشت با هدف معرفی این شخصیت‌ها و سرمایه‌های فرهنگی و دینی برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به تدارک برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در سال جاری، بیان داشت: در شهر بانه نکوداشت سارو بی رو شخصیت نامدار این منطقه و در شهر بیجار نکوداشت آیت الله فاضل گروسی و در شهر سنندج نیز همایش مستوره اردلان با همکاری انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی برگزار می‌شود.

دریایی خاطرنشان کرد: کنگره استانی بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق روز پنجشنبه مورخ ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر دهگلان برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی شخصیت‌های برجسته ملی، مذهبی و فرهنگی و هنری است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.