انتقاد رییس جمهور از عدم آزادسازی زمین برخی موسسات فرهنگی در قم

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 23:10
قم- رییس جمهور از برخی موسسات فرهنگی در قم که برای توسعه فعالیت ها زمین دریافت کرده و پس از یک دهه ساخت و سازی انجام ندادند انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در شورای اداری استان قم که شامگاه پنجشنبه در سالن کرامت استانداری برگزار شد گفت: عدالت در توزیع اعتبارات مورد توجه دولت است، اما در خصوص استان قم باید به این موضوع توجه شود که به دلیل زائر پذیر بودن قم، این شهر جمعیت متغیر نیز داشته که این جمعیت باید در تخصیص اعتبارات دیده شود.

رئیس جمهور بیان کرد: سیاست‌های دولت در حوزه اشتعال، مسکن و کاهش تورم باید مورد توجه مدیران استانی باشد.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در استان قم در زمینه احداث مسکن بیان کرد: در بازدیدی که از سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان داشتم شاهد پیشرفت‌های خوبی در نهضت ملی مسکن استان بودم که ۳۰ هزار واحد در این منطقه در حال احداث است و با این شرایط امیدوارم به زودی این واحدهای مسکونی تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد که در این صورت حداقل ۱۰۰ هزار نفر در این منطقه اسکان می‌یابند.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: گفته شده برخی از افراد به دلیل مشکلات مالی واحد مسکونی خود را با یک مبلغی به فروش می‌رسانند که این امر مانع از رسیدن دولت به هدف خود در خانه دار کردن افراد بدون مسکن می سود که باید به این موضوع توجه داشت و نیاز است در زمینه زمان پرداخت آورده و اقساط افراد بازنگری شود.

وی گفت: برخی از اراضی در قم به مؤسسات برای کار فرهنگی واگذار شده اما تاکنون ساخت و سازی نداشتند که اگر این امر برای آنان امکان پذیر نیست باید زمین را به مؤسسات دیگر واگذار کنند.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: زمین به مؤسسات داده شده تا کارهای علمی و فرهنگی خود را توسعه دهند و کار ما این است که از کارهای علمی حمایت کنیم چرا که قم مرکز معارف دینی است اما این موضوع پسندیده نیست که زمینی در اختیار باشد و اقدامی صورت نگیرد و باید از این امکان در جای دیگری استفاده کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: اینکه در همه بخش‌ها وحدت و انسجام در استان قم حاکم است جای خرسندی است که این امر زمینه توسعه است و هر کجا اختلاف بوده به فرموده رهبر معظم انقلاب موفقیت و توفیق حاصل نمی‌شود و افرادی که با هم اختلاف می‌کنند بدانند که توان و ظرفیت خود را می‌کاهند.

وی اضافه کرد: رمز توسعه یافتگی آن است که انسان نیروهای خود را خرج توسعه کنند و اختلاف در بین مسؤولان نباید جایی داشته باشد.

وی گفت: یکی دیگر از رموز موفقیت، پیگیری مستمر است و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار هفتگی می‌پرسند که بر روی زمین چه رخ داده است و اگر ملموس نبوده باید به سمت عملیاتی شدن حرکت کنیم.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: نشناختن زمان به کشور آسیب و ضرر می‌زند و در سایر عرصه‌ها نیز باید پیش بینی‌های لازم را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی هستند و مسؤولان باید برای امید آفرینی تلاش کنند که در این عرصه باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پروژه‌های نیمه کاره قم گفت: وضعیت فعلی پروژه‌های نیمه تمام از جمله منوریل ناامیدی ایجاد می‌کند و از نگاه دیگر ناکارآمدی را جلوه گر می‌کند.

رئیس جمهور عنوان کرد: در زمینه مونوریل نباید موضوع را به گردن دیگران بیندازیم که چرا در زمان خود درست تصمیم نگرفتند و بدون مطالعه این کار را انجام دادند بلکه باید برای حل مسئله اقدام کرد.

وی گفت: باید بنا را بر این گذاشت که مسئله حل شود و دولت باید به تعهدات خود عمل کند و بارها هر چه زودتر از زمین برداشته شود.

رئیسی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم راه برای مدیران هموار باشد مناسب نیست و ممکن است در عرصه مدیریت چالش‌هایی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مشکل فاضلاب قم گفت: فاضلاب قم را باید مورد بررسی قرار داد که چگونه می‌توان از ظرفیت‌ها و امکانات برای حل معضل استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مدیران باید ثروت آفرینی کنند و دانشگاه‌های ما مرکز تولید ثروت هستند و ابتدای دولت سیزدهم ۵ هزار شرکت دانش بنیان داشتیم و امروز ده هزار شرکت دانش بنیان داریم.

رئیس جمهور، در خصوص دریاچه نمک نیز بیان کرد: ابعاد مختلف دریاچه نمک باید دیده شود تا آثار زیست محیطی آن در آینده مردم را آزار ندهد.

وی با بیان اینکه حضور اتباع در قم به دلیل حوزه علمیه مغتنم است افزود: اما عموم اتباع در قم باید با سازوکار مناسب حضور داشته باشند و تحصیل، ازدواج، رفت و آمدها باید نظام مند باشد تا شاهد آسیب‌ها نباشیم.

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: باید در جهت ساماندهی اتباع در قم حرکت کنیم و در این زمینه اقدامات باید تقویت شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.