اعلام آمادگی قزاقستان برای تجارت اقتصادی با همدان

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 13:09
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اعلام آمادگی کشور قزاقستان برای تعاملات تجاری در حوزه محصولات کشاورزی با استان خبر داد. 

مصطفی ترکمان در حاشیه برپایی ششمین نمایشگاه اکسپو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیمی از کشور قزاقستان در سه گروه کشاورزی، محصولات غذایی و حوزه نفت و گاز آمادگی خود را برای انجام تبادلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری با استان همدان اعلام کردند. 

وی بر تعاملات هیأت تجاری اقتصادی استان همدان با قزاقستان تأکید کرد و یادآور شد: با هدف افزایش مراودات و معرفی محصولات‌ استان همدان، توانمندی‌های صادرات و واردات دامی، نژادها و نیازهای استان به طرف قزاقستانی معرفی شد.

صادرات ۶۰۰ نوع گیاه دارویی از همدان به اقصی نقاط جهان

مدیرعامل یک شرکت در حوزه کشت و صنعت استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: خوشبختانه سال گذشته موفق به صادرات بیش از ۶۰۰ نوع محصول گیاهان دارویی از استان همدان به کشورهای از جمله روسیه، فرانسه، آلمان، هند، پاکستان و کلیه کشورهای عربی شدیم.

مهدی حسن‌خانی اظهار کرد: سالانه بیش از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن انواع گیاهان دارویی صادر می‌شود به طوری‌که گشنیز، علف گاوزبان، سیر، رازیانه، گلرنگ، گل‌محمدی و زیره سبز از استان همدان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه اکسپو برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: بازدیدکنندگان و تجار خارجی به صورت تخصصی در نمایشگاه حضور یافته‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.