۳۵ درصد مدارس همدان نیازمند مقاوم‌سازی است

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 14:32
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان گفت:۳۵ درصد مدارس همدان نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

حمید شیرازیانی یکشنبه ۹ اردیبهشت در آیین افتتاح مدرسه خیرساز حاجیه خانم بحرینی در ملایر، با بیان اینکه سال گذشته ۴۸ پروژه در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این پروژه‌ها با زیربنای ۴۲ هزار مترمربع با ۳۶۸ اتاق درس و با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اضافه کرد: از این تعداد، ۳۸ پروژه با زیربنای ۱۹ هزار مترمربع، ۱۵۰ کلاس درس و معادل ۶۵ درصد پروژه‌ها به صورت مشارکتی و خیری بوده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور بیش از ۱۲ هزار میلیارد و ۷۰۰۰ کلاس درس یعنی بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد فضای آموزشی کشور را ساخته است.

علی فراهانی مطرح کرد: در استان همدان نیز بیش از ۷۰ پروژه خیرساز داریم که برای تکمیل آنها به همکاری و مساعدت دولت نیاز است.

وی با بیان اینکه استان همدان جایگاه مناسبی در سطح کشور دارد و شهرستان ملایر سردمدار ساخت مدرسه خیری است، افزود: در مهرماه ۱۷ مدرسه تحویل آموزش و پرورش شد که از این تعداد ۱۳ مدرسه خیرساز بوده است.

فراهانی اضافه کرد: در دهه فجر نیز ۲۴ مدرسه خیرساز تحویل دادیم که حدود ۶۵ درصد از کل پروژه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه همچنان نیازمند کمک خیران هستیم، یادآور شد: ۱۵ درصد از مدارس استان کد تخریب گرفته است و ۳۵ درصد نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

۳۵ درصد مدارس همدان نیازمند مقاوم‌سازی است

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.