تعرفه خدمات تشخیصی درمانی مهمترین مؤلفه بر کارکرد نظام سلامت است

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 21:23
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تعرفه خدمات تشخیصی درمانی مهمترین و اثرگذارترین مؤلفه و یا اثرگذار بر کارکرد نظام سلامت است.

علیرضا صداقت امروز، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در دهمین جلسه شورای هماهنگی سازمان‌های نظام پزشکی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی که در سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: عوامل خطرساز از جمله  فرسودگی‌های شغلی، محیط‌های نامناسب آموزشی و... باعث می‌شود صندلی‌های دستیاری خالی مانده، انصراف‌ها زیاد شود و اعتبار و کرامت جامعه پزشکی دچار آسیب می‌شود.

صداقت رسیدگی به مشکلات دستیاران تخصصی را مهم خواند و گفت: رسیدگی به این مشکلات را وظیفه وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، فرهنگستان علوم پزشکی، اساتید علوم پزشکی، گروه‌های آموزشی مرتبط با سلامت روان و سلامت اجتماعی در دانشگاه‌ها و همه دلسوزان نظام سلامت و ملت ایران می‌دانم.

  رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به تعرفه‌های خدمات سلامت با بیان این مطلب که حق تعرفه گذاری طبق قانون باید در اختیار سازمان نظام پزشکی باشد، افزود: تعرفه‌های خدمات سلامت باید عادلانه بوده و نحوه تعیین آن نیز منطبق بر قانون باشد.

وی در ادامه به منشور حقوق جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: سطح درآمد اعضای جامعه پزشکی باید با عواملی مانند دوره تحصیلی طولانی، توانمندی‌های فراوان لازم برای اشتغال به این حرفه‌ها و سختی کار و مسئولیت زیاد افراد در زمان اشتغال متناسب باشد.

صداقت گفت: اعضای جامعه پزشکی حق دارند که ضمن دریافت مطالبات خود از سازمان‌های بیمه‌گر و موسسات درمانی در اسرع وقت بابت تاخیر در پرداخت آن نیز ضرر زیان دریافت کنند.

وی گفت: تعرفه خدمات تشخیصی درمانی مهم‌ترین و اثرگذارترین مؤلفه و یا اثرگذار بر کارکرد نظام سلامت است و در این بین جزء حرفه‌ای است که در تعیین تعرفه از اهمیت بالایی برخوردار است، متاسفانه کمترین توجه را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به قانون راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی و وابسته سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همان طور که در این قانون به پایبندی به تعرفه‌های مورد تایید سازمان تاکید شده، بیان شده است که در مواردی که شاغلان حرف پزشکی و وابسته، قانون یا مقرراتی مانند نرخ تعرفه‌های درمانی و یا میزان مالیات بر درآمد را غیرمنصفانه می‌دانند لازم است تغییر آن قانون یا مقررات را از راه‌های قانونی پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.