حمایت اکثریت کشورهای جهان از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل / رای موافق 143 کشور مقابل 9 مخالف / نماینده اسرائیل، منشور سازمان ملل را پاره کرد

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 20:52
فلسطین و واتیکان تنها اعضای ناظر یا غیر کامل در سازمان ملل هستند.

در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اکثریت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کردند.

به گزارش عصرایران، طرح حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، با ۱۴۳ رای مثبت در مقابل ۹ رای منفی و ۲۵ ممتنع در مجمع عمومی سازمان ملل تصويب شد.

 این مصوبه تاثیر نمادین دارد و منجر به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نمی‌شود بلکه نشان دهنده حمایت سازمان ملل و اکثریت کشورهای جهان از عضویت کامل فلسطین است.

فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل نیازمند تصویب شورای امنیت است اما آمریکا قبل از این با 2 مرتبه رای وتو مانع این اتفاق شده است.

فلسطین با رای اکثریت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد.
هم اکنون ۱۳۷ کشور از ۱۹۳ کشور جهان فلسطین را به عنوان کشور - دولت به رسمیت می‌شناسند.

فلسطین و واتیکان تنها اعضای ناظر یا غیر کامل در سازمان ملل هستند.

عضو ناظر یا غیر کامل در سازمان ملل دارای حق رای نیست.
عضویت کامل در سازمان ملل متحد و به رسمیت شناخته شدن هم اکنون یکی از خواسته‌های اصلی فلسطینی‌ها در کنار پایان اشغال سرزمینشان توسط اسرائیل است.

برخلاف اسرائیل که عضو کامل سازمان ملل متحد است فلسطین عضو کامل این سازمان نیست. اسرائیل در کنار امریکا و اروپا ، فلسطین را به عنوان کشور / دولت مستقل به رسمیت نمی شناسد.

نماینده اسرائیل، منشور سازمان ملل را پاره کرد

نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد هنگام بررسی این طرح، پشت تریبون قرار گرفت و منشور سازمان ملل متحد را در دستگاه خردکن کوچک انداخت و پاره کرد.

این اقدام به نشانه بی اهمیتی تصمیمات سازمان ملل برای اسرائیل انجام شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.