تیمارداری و رهاسازی ۶ بهله پرنده نادر با صورت قلبی‌شکل

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 10:03
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تیمارداری و بازگشت ۶ قطعه پرنده جغد انبار، پرنده‌ای با صورتی قلبی شکل و زیبا به دامان طبیعت منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد.

اسلام جاودان خرد گفت: حدود یک ماه قبل بود گزارشی از یک طبیعت دوست به دست محیط‌بانان خائیز رسید، گزارش حاکی از آن بود که ۶ جوجه تازه متولد شده جغد انبار در نزدیکی گاوداری در حاشیه منطقه حفاظت شده خائیز به دلایل نامعلومی پدر و مادرشان دیگر به سراغ لانه نمی آیند.

وی اظهارکرد: محیطبانان به گمان به اینکه  ممکن است پدر و مادر این جوجه ها به دلیل تغذیه از کبوترهای محلی شکار شده باشند به محل مراجعه و مجبور می شوند ۶ قطعه جوجه تازه متولد شده را جهت ادامه نگهداری با خود به پاسگاه محیطبانی بیاورند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بدلیل شرایط خاص جوجه ها، نگهداری و تیمارداری از جوجه ای که تازه متولد می شود یک کار بسیار سخت، علمی و حساس است. باید این جوجه ها در شرایطی بزرگ شوند که کمترین تماس و دید را به انسان داشته باشند تا در مواقع رها سازی با مشکل عادی سازی ارتباط با انسان مواجهه نشویم .

جاودان خرد تصریح کرد: بر همین اساس با اطلاعاتی که از آقای رضا نیک فلک و گروه وی داشتیم جوجه ها را برای ادامه تیمارداری و نگهداری تحویل تیم وی داده ایم.

تیمارداری و رهاسازی ۶ بهله پرنده نادر با صورت قلبی‌شکل

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات مناسب تیمارداری این تیم دوستدار طبیعت هر ۶ جوجه پس از حدود یک ماه نگهداری در شرایط دور از انسان بزرگ شدند و دیروز ۱۶ اردیبهشت در مجاور پاسگاه محیط بانی سد «مارون» رهاسازی شدند و به دامان طبیعت بازگشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از زحمات یک ماهه تیم تخصصی رضا نیک فلک عنوان کرد: شماره تلفن ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش های محیط زیستی است و مردم می توانند بصورت رایگان با این سامانه تماس و اتفاقات زیست محیطی را گزارش دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، جغد انبار در نقاط مختلف جهان یافت می‌شود. آنها به خاطر ظاهر متمایز و رفتارشان در هنگام شکار معروف هستند. این پرنده گستردگی زیادی دارد و یکی از نژادهای اصلی جغد به حساب می‌آید. این پرنده بدلیل صورتی قلبی شکل بسیار زیبا در تمام مناطق جهان به جز قطب و بیابان‌ها زندگی می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.