واگذاری ۲۵۰ فقره انشعاب آب در روستای زکی آباد چهارباغ

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 20:49
چهارباغ- معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز گفت: تصمیم بر آن شد تا اصلاح شبکه به طول ۶ کیلومتر و واگذاری حدود ۲۵۰ فقره انشعاب به منظور کاهش تلفات آب در روستای زکی آباد انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جوادی بعدازظهر پنج شنبه در بازدید از طرح‌های آبرسانی روستای زکی آباد گفت: شرکت آب و فاضلاب استان البرز از سال ۱۴۰۰ با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) آشنا و همکاری‌های مشترک ما در قالب طرح محرومیت زدایی روستاهای استان آغاز و در این راستا ظرف مدت یک سال خدمات ارزنده‌ای به روستاهای هدف طرح ارائه شد.

وی با اشاره به احداث دو باب محزن ۵۰۰ مترمکعبی آب، ۲۰ کیلومتر خط انتقال، ۲۰ کیلومتر اصلاح شبکه و واگذاری حدود ۴ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب در روستاهای استان از کسب مقاوم اول در طرح‌های محرومیت زدایی توسط البرز مطرح کرد: در قالب همکاری با سازمان بسیج سازندگی موفق شدیم مشکل روستای ایپک اشتهارد در زمینه آب را پس از ۲۰ سال حل کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز با اشاره به اینکه برخی مناطق روستای زکی آباد با جمعیتی حدود ۹۵۰ خانوار از اواسط فروردین هر سال با بی آبی مواجه بودند، عنوان کرد: طی برگزاری جلسات مختلف تصمیم بر آن شد تا اصلاح شبکه به طول ۶ کیلومتر و واگذاری حدود ۲۵۰ فقره انشعاب به منظور کاهش تلفات آب انجام شود؛ از سال ۱۳۵۴ هیچ گونه اصلاح شبکه ای انجام نشده بود.

جوادی با بیان اینکه این ۶ کیلومتر اصلاح شبکه ظرف مدت پنج ماه با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان البرز انجام شد، اظهار کرد: مقرر شده اصلاح شبکه به میزان دو کیلومتر دیگر نیز با همکاری گروه‌های جهادی انجام شود تا بتوانیم مشکل این روستا را برطرف کنیم. طرحی که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده استمرار خواهد داشت و قصد مسکوت ماندن آن را نداریم.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی که در استان البرز وجود دارد، صعب العبور بودن برخی مسیرهاست، به همین دلیل هیچ پیمانکاری حاضر به اجرای چنین طرح‌هایی نبود که گروه‌های جهادی وارد عمل شدند و مشکلات را رفع کردند. درصدد هستیم این روند و همکاری‌های مشترک را ادامه دهیم و از ظرفیت‌های موجود برای به حداقل رساندن مشکلات مردم استفاده کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز اضافه کرد: گروه‌های جهادی بدون هیچ چشمداشت مالی وارد عمل شدند و این موجب شد سرعت کار افزایش یابد. حداقل اعتباری که برای اصلاح شبکه به میزان ۶ کیلومتر جهت کاهش هدر رفت آب نیاز داشتیم، حدود پنج میلیارد تومان بود که طی همکاری با بسیج سازندگی، این پروژه با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرا شد.

سرهنگ محمد فلاحتکار، مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان البرز نیز با اشاره به محرومیت قسمت عمده‌ای از این روستا از آب آشامیدنی و بالا بودن میزان هدررفت آب گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ سال مردم این منطقه در زمینه آبرسانی با مشکل مواجه بودند، طی هماهنگی انجام شده و با همکاری مردم و خیران، تعویض شبکه و نصب انشعابات به طول ۶ کیلومتر توسط گروه‌های جهادی انجام شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.