۴۶ کاروان از کردستان به عتبات عالیات اعزام شد

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 12:32
سنندج_مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: ۴۶ کاروان از استان کردستان به عتبات عالیات اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاوه شیرزادی پیش از ظهر پنج شنبه در آئین گرامیداشت هفته حج و جلسه توجیهی کاروان‌های حج تمتع استان کردستان اظهار کرد: سه سفر معنوی عتبات عالیات، حج عمره و حج تمتع در کردستان رقم خورده است و امسال سه کاروان اولیه به ظرفیت ۲۵۵ نفر به عمره اعزام شدند.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۴۵ نفر از زائران کردستانی شامل ۶۰۸ نفر از بانوان و ۵۳۷ نفر از آقایان در قالب ۱۰ کاروان به حج تمتع مشرف می‌شوند، بیان کرد: این کاروان‌ها امسال شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشیع است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان بیان کرد: زائران مکه مکرمه از هفتم تا یازدهم خرداد ماه و از طریق ایستگاه پروازی همدان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

شیرزادی با بیان اینکه در این سفر معنوی ۳۲ نفر از عوامل و کارگزاران حج و زیارت زائران را همراهی می‌کنند، گفت: ثبت نام کاروان، مدیران کاروان‌ها، دوره‌های آموزشی و انجام معاینات پزشکی کاروان‌های حج تمتع در کردستان انجام شده است.

جوان‌ترین زائر از استان کردستان ۱۶ سال و مسن‌ترین زائر نیز ۱۱۲ سال سن دارد و میانگین سنی زائران نیز ۶۴ سال است.

در این آئین زائران کردستانی با نحوه بجای آوردن آداب و مناسک حج بصورت نمادین آشنا شدند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.