گذر از چالش‌های گیلان؛ مروری بر عملکرد دو سالی که گذشت

سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 21:37
استاندار گیلان به پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان اشاره کرد و با بیان اینکه کارخانه کود آلی با دو خط فعال، پردازش زباله را انجام می‌دهد، تصریح کرد: باید برای مردم از کارهای انجام گرفته در طول دو سال گذشته بگوییم.

اسدالله عباسی عصر امروز، ۴ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از فرآیند احداث همزمان پنج پروژه تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی، میدان امام حسین(ع)، بلوار آیت الله رودباری، خیابان باهنر و بلوار حمیدیان، با اشاره به روند مناسب اجرای این پروژه‌ها مطابق با برنامه زمان‌بندی، اظهار کرد: مردم کلانشهر رشت از شورا و شهرداری انتظار دارند که گره کور ترافیکی را حل کنند، زیرا ترافیک خیلی نگران کننده شده است.

وی از شهردار خواست از ظرفیت پیمانکاران متعهد استفاده کند و افزود: شیفت کاری اجرای پروژه ها باید افزایش پیدا کند تا هرچه سریع‌تر شاهد بهره برداری از این پنج تقاطع باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت پروژه‌های شهری، تصریح کرد: پیمانکاران از فرصت آب و هوای مساعد استفاده کنند و کار را پیش ببرند تا این تقاطع‌ها زیر بار ترافیک بروند.

عباسی با بیان اینکه امیداریم چهار تقاطع از پنج تقاطع را تا پایان سال به اتمام برسانیم، خاطرنشان کرد: نیازمند کار جهادی هستیم.

وی همچنین به سایر پروژه های شهری انجام شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون اشاره کرد و گفت: مسئله رودخانه ها و پسماند و جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب رشت را در دستور کار قرار دادیم و هم اکنون لایروبی دو نقطه از رودخانه‌ها را آغاز کردیم و به زودی سه نقطه دیگر به پیمانکار واگذار می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشت در بخش تفکیک زباله وضعیت خوبی دارد، تاکید کرد: ساماندهی پسماند رشت وضعیت خوبی دارد و اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در بخش پسماند در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴، لبخند رضایت را به رشتوندان هدیه کنیم.

عباسی در ادامه، از همکاری و هماهنگی بین شهرداری و شورای شهر اعلام رضایت کرد و ادامه داد: اجرای پروژه های بزرگ مانند تقاطع غیر همسطح نیاز به همکاری شورا و شهردار داشت که خوشبختانه در این دوره انجام شد.

وی خواستار پیگیری جدی جهت اجرای رینگ ۹۰ متری دور شهر رشت شد و عنوان کرد: برای سهولت رفت و آمد و کاهش بار ترافیکی شهر، به کنارگذر نیاز داریم و شهرداری باید پیمانکاران مجرب و متعهد را فراخوان کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه از اعتبارات ملی برای رینگ دور شهر رشت استفاده خواهیم کرد، گفت: مردم در بخش‌های حمل و نقل و ترافیک و زیباسازی و فضای سبز و برنامه های فرهنگی و اجتماعی از شهرداری رشت انتظار دارند، زیرا رشت مرکز استان بوده و علاوه بر مردم این شهر شاهد مراجعه اداری و درمانی و گردشگری مردم دیگر شهرها به رشت هستیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ معماری ایرانی - اسلامی شهر در پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی، افزود: الکترونیکی کردن خدمات شهری کار بزرگی است که باید در همه بخش‌ها دنبال شود.

عباسی روان سازی ترافیک را مطالبه اصلی مردم رشت دانست و خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته پروژه‌هایی همچون تراموا و خط ویژه اتوبوس تعریف شد، اما به جایی نرسید؛ در حال حاضر شاهد عملیاتی شدن پروژه‌های تقاطع غیر همسطح هستیم و از دستگاه‌های خدمت رسان انتظار همکاری با شهرداری را داریم.

وی همچنین خواستار توجه به روشنایی معابر شهری شد و اضافه کرد: لایروبی رودخانه‌های رشت آغاز شده و پروژه‌های فاضلاب با سرعت در حال اجراست و اعتبارات خوبی برای آن تعریف شده که در این راستا شاهد کاهش آلودگی رودخانه‌های رشت خواهیم بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تصفیه خانه های مسکن مهر و شهرک صنعتی تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح می شود و تصفیه خانه شهر صنعتی نیز در دست اجراست، عنوان کرد: با اجرای تصفیه خانه های بالادست، ۴۰ تا ۵۰ درصد از آلودگی گوهررود و زرجوب را کاهش دادیم که تا ماه های آینده به ۷۰ درصد می‌رسد.

وی از شهرداری خواست برای ایجاد فضای سبز در حاشیه رودخانه ها اقدام به فراخوان پیمانکاران کند و افزود: منشا آلودگی رودخانه‌های رشت را پیدا و لایروبی را آغاز کردیم و اکنون مردم باید پای کار بیایند و زباله و آب‌های سطحی و فاضلاب را وارد رودخانه نکنند.

عباسی با بیان اینکه حاشیه رودخانه‌های رشت می تواند محل تفریح و کسب درآمد مردم باشد، یادآور شد: سرمایه‌گذاری در حاشیه رودخانه‌های رشت با جدیت دنبال شود.

استاندار گیلان به پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان اشاره کرد و با بیان اینکه کارخانه کود آلی با دو خط فعال، پردازش زباله را انجام می‌دهد، تصریح کرد: باید برای مردم از کارهای انجام گرفته در طول دو سال گذشته بگوییم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.