جهت گیری کلی بانک ها باید مشخص شود

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 12:28
زاهدان_ نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار مشخص شدن جهت گیری کلی بانک ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز سه شنبه در دیدار اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: چندین سال است که شعار سال در حوزه اقتصاد انتخاب می‌شود و مقام معظم رهبری هر بار از یک زاویه به این موضوع می‌پردازند و عنوان کردند که توجه به شعار سال تنها محدود به یک سال نیست و در طول سالیان باید مد نظر قرار بگیرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های بانکی، یک رکن مهم در فعالیت‌های اقتصادی هستند و باید علاوه بر ارائه گزارش عملکرد خود در راستای فعالیت‌های اقتصادی در طول سال‌های گذشته، برنامه‌های طراحی شده خود برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ را نیز ارائه کنند.

محامی بیان کرد: دولت ارائه تسهیلات را در برخی حوزه‌ها مصوب می‌کند، اما زمانی که کار به بانک می‌رسد این تسهیلات پرداخت نمی‌شود که در این صورت مردم بانک را مقصر می‌دانند و لازم است تا مسوولان بانکی برای اعاده حیثیت خود کاری کنند و اقناع عمومی داشته باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: باید مشخص شود که جهت گیری کلی بانک ها در آمدزایی است یا حل مشکل مردم؟، هر چند که بانک باید پول و سرمایه داشته باشد تا بتواند مشکلی از مردم حل کند اما اگر تنها به فکر منافع خود باشد یک آسیب است و باید برای گیری خود را مشخص کند.

وی ادامه داد: دولت‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های اقتصادی آمارهای زیبایی ارائه می‌کنند اما کمتر آن را در زندگی مردم مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به معضلات پیش روی متقاضیان دریافت تسهیلات گفت: جمع زیادی از مردم از سختی و طولانی بودن فرایند دریافت وام اشتغال و وام ازدواج گلایه دارند و لازم است تا بانک ها باید در این خصوص تدابیر بازم را داشته باشند.

وی گفت: نکته مهم دیگر در حوزه وام‌های اشتغال زایی این است که بانک‌ها باید نظارت لازم را صورت دهند و این گونه نباشد که تسهیلات ارائه شده جهت ایجاد اشتغال در حوزه‌های دیگر مصرف شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.