بایدن استیضاح می شود؟

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 20:02
اقتصادنیوز: «تام کاتن» سناتور تندرو جمهوری‌خواه از آرکانزاس خواستار استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل عدم ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل آغاز حمله زمینی این رژیم به رفح شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این سناتور تندرو جمهوریخواه روز پنجشنبه به وقت محلی به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ به رهبری دموکرات ها اشاره کرد که در آن ترامپ متهم به کمک به اوکراین برای تحت فشار قرار دادن ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین جهت فعالیت علیه بایدن شد.

تام کاتن در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق نوشت : « این استیضاح فقط در مورد بایدن درست است.»

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

خبر مرتبط
عصبانیت ترامپ از رفتار بایدن/ شرم آور است!

اقتصادنیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تاکید کرد که رفتار جو بایدن در رابطه با رژیم صهیونیستی «شرم‌آور» است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد در صورتی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دستور یک حمله گسترده به رفح در نوار غزه را صادر کند، انتقال تسلیحات آمریکایی به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

خبر مرتبط
تجاوز جنسی،بایدن را به دادگاه خواهد کشید!

اقتصادنیوز: «تارا رید» دستیار سابق در مجلس سنای آمریکا که پیشتر «جو بایدن» را به تجاوز جنسی در ۳۰ سال گذشته متهم کرده بود، طی مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی در مسکو تاکید کرد که همچنان تلاش می‌کند تا بایدن را «پاسخگو» کند.

بایدن با اشاره به بمب‌های دو هزار پوندی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است، اظهار کرد: شهروندان غزه بر اثر این بمب‌ها کشته شده‌اند. به صراحت اعلام کردم اگر آنها (اسرائیل) وارد رفح شوند – تا کنون به رفح نرفته‌اند – تسلیحاتی را که بطور تاریخی در رابطه با رفح و سایر شهرها استفاده می‌شود، تامین نمی‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: آمریکا به تامین سلاح‌های دفاعی برای اسرائیل از جمله سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین ادامه خواهد داد اما در صورتی که حمله زمینی گسترده به رفح آغاز شود، ارسال سایر تسلیحات را خاتمه خواهد داد. ما در رابطه با گنبد آهنین و توانایی اسرائیل برای پاسخ به حملاتی که اخیرا در خاورمیانه رخ داد، به تضمین امنیت اسرائیل ادامه می‌دهیم. اما قصد نداریم سلاح و گلوله‌های توپخانه ارائه دهیم.

بایدن با ادعای اینکه اقدامات اسرائیل در رفح از خط قرمز رد نشده است، هر چند که اقدامات این رژیم موجب تنش در منطقه شده است، افزود: آنها وارد مراکز جمعیتی نشده‌اند. آنچه آنها در مرز انجام دادند، درست بود.

او با بیان اینکه به نتانیاهو و سایر مقام‌های اسرائیل گفته که حمایت آمریکا از عملیات در مراکز جمعیتی محدود است، افزود: به نتانیاهو و کابینه جنگی اسرائیل اعلام کرد که اگر آنها وارد این مراکز جمعیتی شوند، حمایت ما را نخواهند داشت.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز روز چهارشنبه در مجلس سنای این کشور گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

وی افزود: آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در رفح باشد و تمرکز ما روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

همچنین متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن حمله اسرائیل به رفح را تایید نکرده است، درباره تعلیق ارسال بمب‌های دو هزار و ۵۰۰ پوندی به اسرائیل گفت: ما یک محموله کمک کوتاه مدت را متوقف کرده‌ایم و در حال بررسی سایر محموله‌ها هستیم.

 شبکه خبری سی‌ان‌ان روز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: پس از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، اگر اسرائیل حمله زمینی تمام‌عیار به شهر رفح را انجام دهد، کابینه‌های جنگ و امنیتی اسرائیل عصر پنجشنبه تشکیل جلسه خواهند داد.

به گفته این مقامات، تهدید بایدن مبنی بر تعلیق برخی کمک های نظامی موضوع اصلی گفتگو خواهد بود. کابینه جنگ رژیم اسرائیل ارزیابی‌ها در مورد مهمات باقی‌مانده اسرائیل، مدیریت آنها در آینده و آینده حملات نظامی اسرائیل را بررسی خواهد کرد.

سی ان ان گزارش داد: در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که تهدید بایدن اسرائیل را از گسترش حملات نظامی در رفح منصرف کند و مقامات اسرائیلی به طور علنی و خصوصی از اینکه معتقدند آمریکا اسرائیل را در یک لحظه حساس در جنگ رها کرده است، مخالفت و خشم خود را ابراز کرده اند.

به گفته آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا)، عملیات نظامی اسرائیل در رفح، دست کم ۸۰ هزار فلسطینی را آواره کرده است.

آنروا روز پنجشنبه در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: صدمات بر این خانواده ها غیرقابل تحمل است. هیچ کجا امن نیست. این بیانیه پس از آن صورت گرفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با تکرار درخواست برای توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌های حماس، هشدار داد که تهاجم زمینی اسرائیل به رفح "غیرقابل تحمل" خواهد بود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.