این روستا مورد علاقه ورزشکاران است

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 18:29
طبیعت اطراف تهران علاوه بر زیبایی جاذبه‌های متنوعی دارد که دست گردشگران را با هر سلیقه‌ای برای تفریح و گشت و گذار باز می‌گذارد.  

همشهری:یکی از این جاذبه‌ها، روستای ازگی در غرب تهران است. این روستای بکر و کمتر شناخته شده در مرز تهران و استان البرز است و به دلیل برخورداری از چشمه‌های جوشان و هوای مطبوع یکی از مناطق توریستی غرب تهران به حساب می‌آید؛ در ورودی روستا چشمه پرآب و سرشار از املاح معدنی وجود دارد که به‌دلیل خواص درمانی هر سال گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف پایتخت به این روستا می‌کشاند. اما به جز این چشمه ویژگی که این روستا را بین ورزشکاران محبوب کرده صخره‌های بلند و سترگی است که صخره‌نوردان را وسوسه می‌کند به این روستا سر بزنند و لذت صعود از ارتفاع را در کنار آبشارهای همیشه روان آن تجربه کنند. اگر آخر هفته‌ها به این روستا بروید خیل ورزشکارانی را می‌بینید که برای انجام تمرین های‌سنگین دوچرخه سواری، صخره نوردی و پاراگلایدر به این روستا آمده‌اند.

این روستا مورد علاقه ورزشکاران است

چطور به روستای ازگی برویم؟

برای رسیدن به این روستا از مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید خرازی حرکت کنید و قبل از پمپ بنزین غدیر از سمت راست جاده، وارد خروجی ازگی شوید. این جاده به قدری باریک است که تنها دو خودرو آن ها با سرعت بسیار پایین و کم و احتیاط فراوان می‌توانند از آن عبور کنند.

نشانی: بزرگراه شهید خرازی، نرسیده به پمپ بنزین غدیر، جاده ازگی

حریم منطقه: ۲۲

امکانات: رستوران، سرویس بهداشتی، فروشگاه مواد خوراکی

امکان کمپ زدن: ندارد

ویژگی: چشمه‌های متعدد و ارتفاعات

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.