۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 19:40
دزفول- مدیرعامل سد و نیروگاه دز در خوزستان گفت: با هدف کنترل سیلاب هم اکنون در هر ثانیه ۶۰۰ متر مکعب آب از سد دز رهاسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رئوفی نسب عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به دنبال یک نیم فصل تقریباً خشک، شاهد بارش‌های بسیار خوبی از ابتدای امسال تاکنون به ویژه در بالادست سد دز و استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره به شدت الگو ناپذیر هستند، افزود: با توجه به تغییرات مستمر الگوهای بارشی در این فصل، مدیریت بارش‌ها دشوار است و در حال حاضر در هر ثانیه، ۶۰۰ متر مکعب آب از سد دز رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به آبگیری این سد در حداکثر ارتفاع در بارش‌های اخیر، اظهار کرد: بخشی از آب به صورت مدیریت شده و بر اساس تاب‌آوری رودخانه‌های پایین دست، رهاسازی شد.

بنابراین گزارش، فرماندار اهواز هم پیش از این گفته بود که «با توجه به بارندگی شدید در خوزستان و بالا دست و رهاسازی آب سد دز، از شهروندان درخواست می‌شود از حضور در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.»

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.