نحوه انتخاب تایم فریم در تنظیمات تریدینگ ویو چگونه است؟

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 12:12
تریدینگ ویو (TradingView) یک پلتفرم تحلیل و معاملات آنلاین است که برای رصد بازارهای مالی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان کمک می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تریدینگ ویو (TradingView) یک پلتفرم تحلیل و معاملات آنلاین است که برای رصد بازارهای مالی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان کمک می‌کند. این پلتفرم شامل نمودارها، اندیکاتورها، ابزارهای رسم و اندازه‌گیری و همچنین امکانات چت و اشتراک‌گذاری برای ارتباط با سایر معامله‌گران است.

نحوه انتخاب تایم فریم در تنظیمات تریدینگ ویو چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازارهای مالی شناخت ابزارهای مناسب و یادگیری نحوه استفاده از آن است. به کارگیری ابزارهای مناسبی که با استفاده از آن‌ها بتوان حرکات بازار را تجزیه و تحلیل کرد، مرز باریک میان موفقیت و شکست را برای سرمایه‌گذاران بازار مالی تعیین می‌کند. وب‌سایت تریدینگ ویو (TradingView) یکی از معروف‌ترین ابزارها در تحلیل بازارهای مالی است. اگر حضور در دنیای کریپتو را تجربه کرده باشید، قطعاً با نام تریدینگ ویو آشنا هستید.

در این مقاله، به آشنایی با محبوب‌ترین، کامل‌ترین و قابل‌دسترس‌ترین پلتفرم ابزارهای تحلیل بازارهای مالی یعنی تریدینگ ویو خواهیم پرداخت و می‌خوانیم که تریدینگ ویو چیست و چه چیزی این وبسایت را تا این حد در میان معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال محبوب کرده است.

ّتریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو (TradingView) یک پلتفرم آنلاین برای نمایش نمودارها و اطلاعات مربوط به بازارهای مالی است. این سرویس به کاربران امکان مشاهده و تحلیل نمودارهای ارزها، سهام، رمزارزها و سایر ابزارهای مالی را می‌دهد. یادگیری و نحوه استفاده از تریدینگ ویو بسیار آسان است؛ تا جایی که آموزش ترفندهای آن برای مبتدیان، گام مهمی برای شروع مسیر آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال خواهد بود. علاوه‌بر بررسی نمودارها، کاربران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را به اشتراک بگذارند یا آموزش دهند.

این وب‌سایت ابزار قدرتمندی برای تحلیل تکنیکال، ترید و معامله ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و راحت بودن استفاده از آن، یکی از عواملی است که تریدینگ ویو را برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها محبوب کرده است. علاوه‌بر سهولت استفاده، امکانات رایگان این پلتفرم نیز سبب می‌شود که تریدرها، به ویژه مبتدیان از آن کمک بگیرند. البته اگر به دنبال امکانات بیشتر هستید، خرید اکانت تریدینگ ویو را توصیه می‌کنیم. با خرید اکانت تریدینگ ویو (https://www.iranicard.ir/payments/accounts/tradingview) از سایت ایرانیکارت، از امکانات زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • نمودارهای سفارشی: شما می‌توانید نوع نمودار، تایم فریم، اندیکاتورها و ابزارهای ترسیم و اندازه‌گیری را به طور کامل سفارشی کنید.
  • نمودارهای چندگانه: خرید اکانت تریدینگ ویو اجازه می‌دهد همزمان چندین نمودار را در یک صفحه مشاهده کنید.
  • ابزارهای تحلیلی پیشرفته: با این اکانت به ابزارهای تحلیلی پیشرفته‌ای مانند مطالعات حجم، الگوهای قیمت و ابزارهای فیبوناچی دسترسی خواهید داشت.
  • معاملات مستقیم: از طریق پلتفرم تریدینگ ویو امکان معامله اوراق بهادار، ارز و کالاها وجود دارد.
  • انواع سفارشات پیشرفته: شما می‌توانید از سفارشات پیشرفته مانند سفارشات حد ضرر، سفارشات OCO و سفارشات IF استفاده کنید.
  • ابزارهای مدیریت ریسک: به ابزارهای مدیریت ریسک پیشرفته‌ای مانند محاسبه حجم معامله و نسبت ریسک به پاداش دسترسی خواهید داشت.

تریدینگ ویو شامل مجموعه‌ای از اندیکاتورهای فنی است که از آنها برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی استفاده می‌شود. اندیکارتور میانگین متحرک، RSI و باندهای بولینگر محبوب‌ترین اندیکارتورها هستند، اما در صورت لزوم، می‌توانید اندیکاتورهای سفارشی خود را ایجاد کنید.

تایم فریم چیست و چرا تنظیمات آن در تریدینگ مهم است؟

در ترید و سرمایه‌گذاری، موضوعی که بسیار اهمیت دارد، بحث زمان و بازه زمانی است. تایم فریم یا قاب زمانی در معاملات، به بازه‌های زمانی مشخصی گفته می‌شود که نمودار قیمتی یک ارز در آن بازه نمایش داده می‌شود. به عبارت دیگر، هر کندل یا میله در نمودار، نشان‌دهنده نوسانات قیمت آن دارایی در بازه زمانی مربوط به تایم فریم انتخابی شما است. تریدرها و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بازارهای مالی، تغییرات قیمت را در دوره‌های زمانی معینی در نظر می‌گیرند؛ بنابراین اولین قدم برای طراحی یک استراتژی معاملاتی مناسب، تعیین و انتخاب تایم فریم مناسب با سرمایه‌گذاری است. بسیاری از تریداران بر این عقیده‌اند که تایم فریم می‌تواند یکی مهم‌ترین بخش‌های تنظیمات تریدینگ ویو باشد.

امکان تنظیم تایم فریم در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت وجود دارد. مبنای این تقسیم‌بندی بر اساس طول بازه‌های زمانی است که برای تحلیل قیمت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر تایم‌فریم دارای ویژگی‌ها و داده‌های خاص خود است که معامله‌گران را برای تصمیم‌گیری در معاملات هدایت می‌کند.

استفاده از تایم فریم در تحلیل تکنیکال اهداف مختلفی دارد، که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تحلیل الگوهای قیمتی: تایم فریم به شما اجازه تحلیل و شناسایی الگوهای مختلف را می‌دهد. الگوهای ساده مانند ترندها، سطوح پشتیبانی و مقاومت یا الگوهای پیچیده‌تر مانند شمع‌های ژاپنی.

2. تعیین موقعیت ورود و خروج: بهترین زمان برای ورود به بازار و خروج از موقعیت معاملاتی، با کمک تایم فریم‌های مختلف انجام شدنی هستند.

3. بررسی روندهای قیمتی: این ابزار به شما کمک می‌کند تا روندهای قیمتی مانند صعودی، نزولی یا جانبی بودن بازار را شناسایی کنید.

4. تایید سیگنال‌های معاملاتی: امکان تایید سیگنال‌های معاملاتی با استفاده از چندین تایم فریم وجود دارد؛ به عنوان مثال، اگر یک الگوی معاملاتی در تایم فریم کوتاه‌مدت وجود دارد، می‌توانیم برای تایید آن را در تایم فریم بلندمدت نیز بررسی کنیم.

نحوه اعمال تنظیمات تایم فریم در تریدینگ ویو دسکتاپ

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره شده که سایت تریدینگ ویو یک پلتفرم آنلاین است که نیازی به نصب نرم‌افزار خاصی ندارد و خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. در این وب‌سایت به راحتی می‌توان تنظیمات تایم فریم را از روی دسکتاپ اعمال کرد.

به‌منظور انجام این کار، ابتدا پس از باز کردن سایت، در بخش بالای صفحه و در سمت چپ، پس از نام جفت ارز، بخش مربوط به تنظیمات تایم فریم را پیدا کنید. پس از کلیک بر روی آن، می‌توانید تمام تایم فریم‌های در دسترس را مشاهده کنید. همچنین برای انتخاب و اضافه کردن تایم فریم پرکاربرد و محبوب خود به لیست تایم فریم‌های شخصی، آیکون ستاره را انتخاب کنید و سرعت عمل خود را بالا ببرید.

نحوه انتخاب تایم فریم در تنظیمات تریدینگ ویو در موبایل

 

نحوه انتخاب تایم فریم در تنظیمات تریدینگ ویو در موبایل

اگرچه استفاده از تریدینگ ویو و اعمال تنظیمات تایم فریم در نسخه دسکتاپ به سادگی انجام می‌شود، اما برخی افراد به دلیل سهولت استفاده از موبایل، تمایل دارند که با موبایل معامله کنند و تنظیمات تایم فریم را از طریق موبایل انجام دهند. هرچند کارایی تایم فریم در هر دو نسخه یکسان است، اما نحوه اعمال تنظیمات آن‌ها متفاوت خواهد بود.

برای انجام تنظیمات تایم فریم در نسخه موبایل، کافی است پس از باز کردن چارت مورد نظر، روی تایم فریم پیش‌فرض انتخاب شده (در کنار نام جفت ارز)، کلیک کنید. برای اضافه کردن تایم فریم شخصی به لیست ستاره‌دار می‌توانید انگشت خود را روی گزینه مورد نظر نگه دارید. بنابراین قادر خواهید بود که تایم فریم‌های مختلف را به راحتی بررسی کنید و به تحلیل‌های دقیق دست یابید.

طی سالیان گذشته، وب‌سایت تریدینگ ویو به‌عنوان یکی از قدرتمندترین و ضروری‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاران شناخته شده است. می‌توان با اطمینان ادعا کرد که این وب‌سایت معتبر تمام اطلاعات مورد نیاز برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال و بورس را در دسترس عموم قرار داده است.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.