خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی

یکشنبه 02 اردیبهشت 1403 - 15:32
­رئیس کل سازمان نظام پزشکی درباره صندلی‌های خالی دوره دستیاری رشته‌های تخصصی مادر ابراز نگرانی کرد.

***خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی// سلام و خداقوت لطفا تصویر با کیفیت استفاده شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد رئیس زاده گفت: با وجود بیش از ۹۰ هزار پزشک عمومی در کشور، درصد پُر شدن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی در مرز بحران قرار دارد.

وی افزود: چنانچه فرصت حل چالش‌ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس زاده، آمار ورودی دستیاری برخی رشته‌های تخصصی مانند (اطفال، بیهوشی و طب اورژانس) را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: مفهوم هر کدام از این آمار‌ها این است که ما در آینده دچار چالش خواهیم شد و باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه طرح چنین مباحثی از سوی جامعه پزشکی از منظر حفظ سلامت مردم است، گفت: مسئولان مسائل و چالش‌های جامعه پزشکی را واکاوی کنند و مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله دارو، علوم آزمایشگاه، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و همه رشته‌های علوم پزشکی را در یابند ، ما هم در این مسیر مساعدت می‌کنیم چرا که وظیفه ما بازگویی و هشدار به موقع مسائل و چالش‌ها است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.