پرداخت حق بیمه اجتماعی ۲۱۹۷ بانوی سرپرست خانوار هرمزگانی

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 16:39
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت حق بیمه اجتماعی دو هزار و ۱۹۷ بانوی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد خبر داد.

احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان امروز (۱۶ ادریبهشت ماه) در این خصوص گفت: اهداف اصلی از اجرای طرح بیمه‌های اجتماعی برای بانوان سرپرست خانوار واجد شرایط و تحت حمایت کمیته امداد استان، کمک به توانمندی و افزایش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری، امید به آینده‌ای بهتر، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی این بانوان و تأمین هزینه‌های زندگی ایشان در دوران سالمندی و از کارافتادگی این قشر از جامعه است.

سالاری جائینی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد دو هزار و ۱۹۷ بانوی سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان هرمزگان مشمول بهره‌مندی از طرح بیمه‌های اجتماعی این نهاد هستند، افزود: در سال گذشته برای پرداخت حق بیمه این بانوان معزز بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از اعتبارات این نهاد هزینه و به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به ‌شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان ادامه داد: ‌با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند. 

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.