طرح مطالعاتی جزایر لارک و بوموسی آغاز می‌شود

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 19:50
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح‌های مطالعاتی جزایر لارک و بوموسی بزودی آغاز می‌شود.

علی اکبر صفایی امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه)، در حاشیه بازدید و دیدار با ساکنان جزیره لارک افزود: طرح مطالعاتی ساخت حوضچه جزیره لارک و اجرای لایروبی حوضچه این جزیره بزودی آغاز می‌شود.

وی گفت: در زمینه رفت و آمد ساکنان جزیره راهبردی لارک و بازدید گردشگران از این جزیره هم فردا در نشست توسعه دریامحور در استانداری هرمزگان تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تامین شناور نیز گفت: علاوه بر تامین شناور برای جزایر لارک و بوموسی که به دنبال دریافت مجوزهای لازم از سوی دولت هستیم، تامین توقفگاه برای استقرار شناورهای صیادی و روشنایی اسکله‌ها در جزیره لارک هم در نشست فردا بررسی می‌شود.

صفایی افزود: ساماندهی فانوس دریایی لارک به عنوان نماد ایمنی دریایی این جزیره راهبردی و راهنمای کشتی‌ها و شناورهای عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس از دیگر موضوعات مهم برای جزیره لارک است.

وی گفت: به دنبال ساخت یک سازه با تجهیزات مدرن‌تر برای فانوس دریایی در کم‌ترین زمان ممکن هستیم.

جزیره لارک از ۲ روستای لارک کوهی و شهری تشکیل شده است و شغل اصلی ۹۰ درصد مردم صیادی و ۱۰ درصد فعالیت‌های گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در جزیره لارک آثار تاریخی و بناهای ارزشمندی مانند قلعه پرتغالی‌ها، قبرستان تاریخی، مسجد لارک، فانوس دریایی مورانو، آب انبارها، ساحل لاک‌پشت‌ها، رودخانه نمک و چشم اندازهای طبیعی بکری وجود دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.