مشعل المپیک ۲۰۲۴ در این کشور روشن شد

سه شنبه 28 فروردین 1403 - 16:49
در فاصله ۱۰۰ روز مانده به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مشعل المپیک به صورت رسمی در یونان روشن شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه مرداد امسال به میزبانی شهر پاریس برگزار خواهد شد و مشعل المپیک ۲۰۲۴ امروز سه شنبه به صورت رسمی در یونان که مبدا مسابقات المپیک است روشن شد.

مری مینا هنرپیشه یونانی، شعله مشعل را با نور خورشید روشن کرد و آن را به اولین حمل‌کننده که قهرمان قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است رساند.

مانادو شناگر زن فرانسوی و دارنده ۳ مدال المپیک، به‌عنوان نخستین ورزشکار، مشعل المپیک را در خاک یونان حمل کرد. او مشعل المپیک را از استفانوس انتوسکوس یونانی، دارنده مدال طلای رقابت‌های قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تحویل گرفت.

خبر مرتبط
مراسم افتتاحیه المپیک پاریس لغو می شود؟

اقتصادنیوز : رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در فضای باز بیش از حد باشد، مراسم لغو خواهد شد.

این مراسم در معبد ۲۶۰۰ ساله هرا برگزار شد و کاتِرینا ساکلاروپولو رئیس‌جمهوری یونان و توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از جمله چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم بودند. مشعل المپیک ۱۱ روز در خاک یونان توسط ۶۰۰ مشعل‌دار حمل و سپس ۷ اردیبهشت در مراسمی به برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل داده می‌شود.

مشعل بازی‌های المپیک ۸ اردیبهشت با کشتی «بلم» (کشتی که پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد) سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، آغاز خواهد کرد. این مشعل ۱۹ اردیبهشت به بندر مارسی می‌رسد و ۱۰ هزار حمل‌کننده آن را در ۶۴ شهر فرانسه حمل خواهند کرد.

مشعل المپیک سفری ۱۲ هزار کیلومتری خواهد داشت و پنجم مرداد به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در رودخانه سن وارد می‌شود. این برای نخستین بار است که مراسم افتتاحیه المپیک در ورزشگاه اصلی کشور میزبان برگزار نمی‌شود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.