اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 14:10
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی، فنی و عمرانی در سطح استان در حال اجرا است.

مرتضی صفری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آذربایجان غربی با داشتن ۱۸۰۹ اثر ثبت ملی و جاذبه‌های طبیعی بکر در تقویت زیرساخت‌ها و معرفی داشته ها برای جذب گردشگر می بایست تلاش مضاعفی داشته باشیم و باید عقب‌ماندگی ساختاری خود را در این زمینه جبران کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: اعتبار این اداره‌کل در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ در تخصیص رشد ۵ برابری داشته است و با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان پول نقد برای اجرای پروژه‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و ۸۰ پروژه در حال اجرا است.

وی با ابراز تاسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته ادامه داد: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان اولین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی ارومیه و دانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری گفت: تعدادی از بناهای تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را برعهده دارد که متاسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بناهای باارزش استان در حال تخریب است و برای حفاظت آنها، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بناها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بناها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در پایان از رسانه‌ها برای همراهی در حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و توسعه گردشگری استان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.