شروین بزرگ: با استقلال مذاکره نداشته‌ام، ولی.../ ذهنیتم مثبت بود چون گربه سیاه پرسپولیس هستم!

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 12:43
ستاره آلومینیوم در دیدار حذفی برابر پرسپولیس می گوید که از دقایق اول بازی نیز فکر می کرده که می توانند سرخ پوشان را شکست دهند.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که پرسپولیس می توانست بازی را در 90 دقیقه تمام کند، اما درخشش یک بازیکن، آغازکننده نتیجه بزرگی در اراک بود. با گل دقایق پایانی شروین بزرگ، آلومینیوم به بازی با پرسپولیس بازگشت و دوباره با گل این بازیکن در وقت‌های تلف‌شده، نماینده اراک به این رقابت امیدوار باقی ماند تا سرانجام در ضربات پنالتی دست به کاری بزرگ زده و سرخپوشان پایتخت را از دور رقابت‌ها حذف کند.

شروین بزرگ نامی که خیلی دیر در فوتبال ایران مطرح شده دو خصوصیت بارز دارد. اول اینکه در جام حذفی خوب گل می‌زند و در وهله بعدی گل‌های زیبایی را به ثمر رسانده تا جایی که به نظر می‌رسد متخصص سوپرگل شده باشد. او گفتگویی با فرهیختگان داشته که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

* صحبت را از بازی با پرسپولیس شروع کنیم. مسابقه‌ای که 3 بار در آن کامبک زدید و توانستید رقیب قدرتمندتان را حذف کنید.
یک بازی کاملا عجیب را شاهد بودیم. هرکسی این بازی را دید لذت برد، چه هواداران پرسپولیس و چه هواداران اراکی و سایر تیم‌ها. به‌خصوص اینکه طرفداران آلومینیوم یک شب بی‌نظیر را سپری کردند.

* چرا آنقدر بازی را بد شروع کردید؟
بازی دست ما بود اما دو گل بد خوردیم، در کل ذهنیت خوبی داشتیم. در هر صورت این ماجرا وجود دارد که پرسپولیسی‌ها جلوی اراک مشکل دارند و آلومینیوم گربه سیاه این تیم است. به همین دلیل ما یک ذهنیت مثبت داشتیم که می‌توانیم صعود کنیم. با این تفاصیل در نیمه دوم کل بازی دست ما بود. از آن‌سو هم حریف با تعویض‌هایش می‌خواست فقط نتیجه را نگه دارد. در دقیقه 77 هم به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفتم و خدا را شکر می‌کنم که اتفاقات خوبی رقم خورد.

2015769

* اگر کمی خوش شانس بودید مقابل استقلال هم شکست نمی‌خوردید.
ما در این فصل فکر کنم فقط جلوی تراکتور در زمین خودمان خوب نبودیم و فقط این تیم ما را در زمین خودمان شکست داد و یادم نمی‌آید تا قبل از استقلال بازی دیگری را باخته باشیم. بازی با استقلال هم کاملا پایاپای بود که آنها با استفاده از تجربه و البته موقعیت‌هایی که داشتند به 3 امتیاز این دیدار رسیدند. ما تیم جوانی داریم و کار را برای همه تیم‌ها اینجا سخت می‌کنیم.

* تو 32 سال داری. چرا اینقدر دیر چهره شدی و تا این اندازه نوسان داری؟
سالی که نفت آبادان بودم، سال خوبی را سپری کردم و خیلی هم خوب دیده شدم. اتفاقا بعد از این تیم هم پیشنهادهای خوبی داشتم ازجمله نیم‌فصل اولی که در آبادان بودم، کارم با پرسپولیس تمام شده بود و فقط چون نتوانستم رضایتنامه بگیرم در آبادان ماندم و آنها مهاجم خارجی گرفتند. از تیم‌های بالای جدول هم در این چند سال پیشنهاد داشتم اما خودم هم نمی‌دانم چرا مس را در لیگ دسته اول انتخاب کردم. البته بیشتر سر رفاقت بود و فکر می‌کردم فصل خوبی می‌شود و تیم خوبی می‌بندیم که این اتفاق نیفتاد. البته فصل را خوب شروع کردم و چند گل و پاس گل داشتم. کار خوب پیش می‌رفت که دستم شکست و دو ماه بازی نکردم.

* از استقلال پیشنهاد نداشتی؟
جالب اینکه تا هفته قبل همه‌جا صحبت از این بود که پرسپولیسی می‌شوم و از روز بازی حذفی حالا صحبت از استقلالی شدنم است. به صورت رسمی خیر مذاکره‌ای نبوده اما شاید بعدا اتفاقاتی بیفتد. هرچند در کل برایم فرقی نمی‌کند.

* به‌عنوان یک متولد رشت، طرفدار سپیدرود هستی یا داماش؟
قطعا داماشی هستم!

*  داستان این سوپرگل‌ها چیست؟ از بازیکن خاصی در فوتبال جهان الگو می‌گیری؟
زلاتان را خیلی دوست داشتم. شاید استایل و سبک بازی‌ام تقریبا در سطوح پایین‌تر زلاتان است، با این گل‌ها شاید همه یاد زلاتان می‌افتند.

* شاید هم زلاتان مناطق محروم باشی؟!
(با خنده) شاید! کلا از این‌جور مهاجمان که فیزیکی هستند، خوشم می‌آید. مهاجمانی مانند هالند، زلاتان و لوکاکو و... بچه‌های خوبی هستند.

* درباره سوپرگل‌هایت صحبت می‌کنی؟
گل اولی که با پیراهن نفت به پدیده زدم و حسابی وایرال شد، یک گل برگردان بود که شانسی آن را گل کردم. این شوت‌هایی که والی هستند را تمرین کرده‌ام و حساب‌شده می‌زنم.

2015770

* یعنی گل اولت به پرسپولیس آن هم در آن دقایق شانسی نبود؟
اصلا! این برگردان نبود، بلکه یک گل چرخشی بود که وقتی توپ پله می‌شود، با توجه به تمریناتی که روی این ضربات دارم، آنها را خیلی خوب می‌زنم. مثل گلی که از وسط زمین به هوادار زدم. این‌طور توپ‌ها را خیلی تمرین می‌کنم. شاید خیلی از فوتبالیست‌ها ایستگاهی یا پنالتی تمرین کنند اما من واقعا وقتی به تمرین می‌روم یکی را مامور مهار خودم می‌کنم تا پشتم بایستد و من بدن بگذارم و بچرخم و سپس با حضور یار مستقیم، به صورت چرخشی به توپ ضربه می‌زنم. بنابراین اصلا گلم شانسی نبود چون آن را حساب‌شده و تمرین‌شده زدم. روی این گل تمرین داشتم اما برگردان‌هایم چه قبلی‌هایی که گل شد و چه بعدی‌هایی که گل شوند، مطمئن باشید که شانسی هستند!

* با این استایل شاید در فوتبال ساحلی هم موفق می‌شدی!
اتفاقا این رشته را خیلی دوست دارم و از بچگی به فوتبال ساحلی همیشه علاقه داشته‌ام. از آنجایی که شمالی هستم و به انزلی نزدیکیم، فوتبال ساحلی هم خیلی بازی کردم.

* رکورددار گلزنی در جام حذفی هستی؟ این خبر درست است؟
جام حذفی همیشه برایم خوب بوده و در این سه چهار سال اخیر فکر می‌کنم 13 گل در این جام زدم. حالا اینکه رکورددار هستم را نمی‌دانم اما من هم این خبر را خواندم.

* چطور در جام حذفی فقط درخشش لازم را داری و گل می‌زنی؟
خودم هم نمی‌دانم. اتفاقا اولین بار هم در جام حذفی زمانی که در مس کرمان بازی می‌کردم، دیده شدم. آن زمان هم حسینی سرمربی ما بود. در لیگ هم خوب کار می‌کردیم اما اصلا حذفی یک چیز دیگر است و شاید به قول شما متخصص جام حذفی شده باشم. در آن سال هم در اصفهان با ذوب‌آهنی که پر از ستاره بود بازی داشتیم و این تیم را با 4 گل شکست دادیم. دو گل زدم و یک پاس گل دادم. بعد از آن بازی هم همین ذوب و فولاد به من پیشنهاد دادند که فصل بعدش به فولاد رفتم. حذفی همیشه برایم خوب بوده و خودم هم نمی‌دانم چرا.

* به بازی با پرسپولیس برگردیم. دو بار از این تیم عقب افتادید. خودت فکر می‌کردی آلومینیوم سه بار با احتساب ضربات پنالتی به رقابت برگردد.
از همان اول و قبل از بازی فکر می‌کردیم این تیم را شکست ‌دهیم. البته نمی‌خواهم حرف‌های کلیشه‌ای بزنم اما واقعا حس من مثبت بود، حتی موقعی که 4 بر 2 عقب بودیم. البته فقط در این تایم حس خوبی داشتم، وقتی که 2 بر صفر یا دو بر یک بودیم، خیر چنین حسی نداشتم و اتفاقا نگران هم بودم اما 4 بر 2 شدیم باز حسم مثبت بود که می‌توانیم به بازی برگردیم. زمانی که گل سوم را زدم از عرب‌براقی پرسیدم چقدر مانده که او گفت بدون وقت‌های تلف‌شده 7 دقیقه و احساس کردم زمان لازم برای جبران نتیجه را داریم و سعی کردم به بچه‌ها روحیه بدهم.

2015423

* کار با مجتبی حسینی چطور است؟
او مربی بسیار خوبی است. البته در این فصل کمتر به من اطمینان کرده؛ هرچند من سبک کاری او را می‌دانم چون قبلا یک‌سال‌ونیم با او کار کردم و اخلاقش را می‌دانم. من مهاجم فیکس تیمش بودم.

* الان چرا فیکس نمی‌شوی؟
مهاجم او از همان اول فصل مشخص است و وقتی به یک نفر اعتقاد پیدا می‌کند با همان فرد ادامه  و به سختی ترکیبش را تغییر می‌دهد. آن سالی هم که من فیکس بودم، در بازی‌هایی عملکرد خوبی نداشتم و فکر می‌کردم حداقل برای بازی بعدی فیکس نیستم اما دوباره بازی بعدی من فیکس بودم، حتی اگر جایگزینم می‌درخشید و گل می‌زد. یعنی زمانی که فکر نمی‌کردم هم بازی می‌کردم و الان هم اخلاق ایشان همان است و به سختی ترکیب اصلی تیم را تغییر می‌دهد. نمی‌گویم من را قبول ندارد اما اگر یکی را بیشتر قبول داشته باشد و نظرش روی همان فرد باشد تا آخر فصل به پای همان بازیکن می‌ماند.

* جام حذفی را می‌گیرید؟
خیلی به این موضوع خوشبین هستم. وقتی نساجی را در شهر خودش بردیم و پرسپولیس را هم به این شکل شکست دادیم، مسلما ادامه مسیر را هم دست‌کم نگرفته و با قدرت پیش می‌رویم. سایر تیم‌هایی که مانده‌اند هم در یک سطح هستند و در لیگ آنها را اذیت کرده‌ایم. نمی‌شود گفت قطعا جام برای ماست اما فکر می‌کنم حدود 50 درصد شانس داشته باشیم.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.