روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 13:06
بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار ظهر دوشنبه در نشست کارگروه تجمیع چاپ و توزیع شناسنامه بوشهر گفت: طبق قرارداد منعقده چاپ و توزیع شناسنامه‌ها بین سازمان ثبت احوال کشور و شرکت ملی پست، چاپ و توزیع همه شناسنامه‌های کشور به صورت منطقه‌ای خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای شروع این طرح در استان بوشهر فراهم شده است، افزود: از این پس همه درخواست‌های تعویض و المثنی شناسنامه استان بوشهر در شیراز چاپ و به آدرس متقاضیان پست خواهد شد.

وی، با اشاره به روند اجرای طرح تجمیع چاپ و توزیع شناسنامه‌ها، بیان کرد: در این طرح، دفاتر پیشخوان مکلف هستند قبل از اخذ درخواست، از صحت آدرس مراجعان اطمینان حاصل کنند و در صورت مغایرت آدرس نسبت به بروز رسانی آخرین آدرس محل سکونت افراد در سامانه اقدام و سپس درخواست تعویض یا المثنی شناسنامه را از متقاضیان اخذ کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، ادامه داد: پس از اخذ درخواست و تأیید توسط مأموران کنترل ثبت احوال استان بوشهر، درخواست به صورت الکترونیکی به مرکز چاپ شیراز ارسال و شناسنامه جدید پس از چاپ، پاکت گذاری و توسط مأمورین شرکت ملی پست درب نشانی، تحویل شهروندان خواهد شد.

پاسالار با تاکید بر بروز رسانی آدرس محل سکونت توسط شهروندان قبل از مراجعه به دفاتر، گفت: با توجه به اینکه بروز رسانی آدرس محل سکونت در سامانه نزدیک به ۲ ساعت زمان می‌برد، برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان و معطلی افراد، متقاضیان قبل از مراجعه برای درخواست تعویض و المثنی شناسنامه، چنانچه آدرس محل سکونت آنان تغییر یافته است از طریق سامانه نسبت به بروز رسانی آدرس محل سکونت خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: طرح تجمیع چاپ و توزیع شناسنامه‌ها با هدف توسعه خدمات الکترونیک، سهولت خدمات رسانی به متقاضیان و افزایش رضایتمندی مردم انجام شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.