مشارکت مردم با هلال‌احمر در حوادث بی نظیر است

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 10:34
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: مشارکت مردم با هلال‌احمر در حوادث بی نظیر است و داوطلبان ما در سراسر کشور به معنای واقعی کلمه ایثارگر هستند و از جان خود می‌گذرند تا مردم را نجات دهند.

مشارکت مردم با هلال‌احمر در حوادث بی نظیر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، یعقوب سلیمانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ گفت: هفته هلال احمر سالروز تأسیس صلیب سرخ و امروز یک صد و دومین سال تشکیل هلال احمر ایران است.

­وی با بیان اینکه روز گذشته در اولین روز از هفته هلال احمر، در مترو تهران که روزانه صد‌ها هزار تردد دارد نمایشگاه عکس برپا شد، افزود: در پی هر عکس داستان‌هایی پنهان بود که امدادگران ما چگونه از جان خود برای حفاظت از مردم می‌گذرند. افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های هلال احمر در دریاچه خلیج فارس، مانور توانمندی جمعیت هلال احمر با سه بالگرد که نحوه کمک و نجات به افرادی که در سیل گیرافتاده اند؛ نیز از جمله برنامه‌های روز گذشته بود.

­این مقام مسئول با اشاره به اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر و مشارکت آنان در کمک به هم‌نوعان خود، گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان پول نقد توسط مردم ما برای کمک به مردم غزه جمع آوری شد. همچنین ۶۷ میلیارد کمک نقدی و غیرنقدی در سیل‌های اخیر کشور خودمان توسط مردم به هلال احمر اهدا شد.

­دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: درحال حاضر سه میلیون داوطلب در کشور داریم که در همه حوادث و اتفاقات مقتدرانه عمل می‌کنند.

­

سلیمانی بااشاره به عملیات نجات یسنا دختر گلستانی گفت: مجموعه ما باید چابک‌تر شود، اما باید مشارکت تخصصی مردم را غنا ببخشیم تا در برنامه‌های مردم محور از آنها در جهت نجات جان افراد استفاده کنیم. همانند عملیات نجات یسنا که یک فرد با وسیله شخصی به کمک هلال آمد و توانست دخترک را به آغوش مادرش بازگرداند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.