درمان رایگان ­اتباع فقط برای بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص

صدا و سیما دوشنبه 07 اسفند 1402 - 11:17
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه سلامت فقط برای اتباع مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص صورت گرفته که جمعیت آنها چیزی حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

درمان رایگان ­اتباع فقط برای بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص**
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: محمد مهدی ناصحی تصریح کرد: تامین بودجه برای بیمه این افراد با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل انجام می‌شود و درصد بیشتر، حق بیمه این بیماران از سوی کمیساریای عالی پناهندگانا و بخشی هم از منابع داخلی کشور پرداخت می‌شود.
وی درباره اینکه برخی اتباع هم با وجود نداشتن بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج، اما از مراکز درمانی خدمات رایگان دریافت می‌کنند، بیان کرد: این خدمات بوسیله سازمان‌های بیمه پرداخت نمی‌شود و خیرین و مراکز مددکاری در بیمارستان‌ها این پوشش را تامین می‌کنند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این که سایر اتباع خارجی در کشور با پرداخت هزینه سالانه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، افزود: اتباع غیرایرانی که به صورت قانونی در کشور حضور دارند و خواهان بیمه هستند باید سالانه مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند و این عدد از مبلغ در نظر گرفته شده برای ایرانی‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر است.
ناصحی تاکید کرد: پیشنهاد شده که برای افرادی که به کشور وارد می‌شوند به محض ورود رسمی، حق بیمه سالانه از آنها دریافت و بیمه درمانی هم برقرار شود. این اتفاق در سایر کشور‌ها هم وجود دارد و افراد به محض ورود هزینه بیمه خود را سالانه پرداخت می‌کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.