وزیر ارتباطات: حرکت روبه رشد کشور در مسیر پیشرفت

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 17:31
وزیر ارتباطات در شورای اداری چهارباغ با اشاره به ۹ پرتاب فضایی در دو سال اخیر گفت: با پرتاب موفقیت آمیز کپسول زیستی، ایران جزو ۶ کشور دارنده این فناوری قرار گرفت که این همان مسیر پیشرفت است.

وزیر ارتباطات: حرکت روبه رشد کشور در مسیر پیشرفت
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آقای عیسی زارع پور به نمایندگی از دولت در این جلسه افزود: امروز بیش از گذشته نیازمند کار مجاهدانه هستیم چرا که دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و نشان دادن کشوری عقب مانده و بدون پیشرفت است.
وی با اشاره به هدف دشمن برای نامید کردن نوجوانان و جوانان کشور گفت: ما مسئولان باید با کار مجاهدانه و عالمانه باعث امید نسل جوان باشیم و واقعیت‌های کشور را نیز برای مردم بیان کنیم تا باعث تقویت امید و ایمان جوانان شود، ما وظیفه سنگینی در حوزه جهاد تبیین داریم و باید در این حوزه بیش از پیش مشارکت کنیم.
وزیر ارتباطات در ادامه گفت: دولت مردمی تلاش می‌کند که عقب ماندگی‌ها را جبران کند و رشد اقتصادی منفی را به ۶ درصد رسانده و توانسته است تورم ۶۰ درصدی را به ۴۰ درصد برساند، البته تک رقمی کردن تورم نیاز به زمان دارد و محتاج کار جهادی است.
وی به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات و زیرساخت اصلی کشور در سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: پیشرفت این شبکه در دو سال فعالیت این دولت از ۲۳ درصد به حدود ۶۴ درصد رسیده است.
آقای زارع پور طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها را از برنامه‌های زیرساختی عنوان کرد و گفت: با این طرح سرعت‌های هزارمگابیتی به مردم ارائه می‌شود و شهرستان چهارباغ به عنوان یکی از نخستین شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفت و به این فناوری مجهز شد.
وی حمایت از پیام رسان‌های داخلی را یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات اعلام کرد و افزود: در یکسال و نیم اخیر کاربران این پیام رسان‌ها به ۱۰ برابر رسیده است.
وزیر ارتباطات به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز اشاره کرد و گفت تا پایان دی ما ۲۰ درصد خدمات دولت باید هوشمند شود که توانایی این کار وجود دارد.
وی به شروع برنامه‌های فضایی کشور از سال ۸۷ اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها از سال ۹۱ با حداقل ظرفیت انجام می‌شد که در دو سال اخیر با ۹ پرتاب بیش از ۸ سال گذشته پرتاب داشته ایم.
آقای زارع پور در ادامه به فعالیت شبکه اجتماعی ویراستی اشاره کرد و از مسوولان شهرستان و استان خواست از طریق این شبکه با مردم در ارتباط باشند و مشکلات مردم را پیگیری کنند.
وزیر ارتباطات همچنین به مشکلات مطرح شده درزمینه نوپا بودن شهرستان چهارباغ اشاره کرد و به حاضرین در جلسه قول پیگیری مشکلات را از وزرای مربوط داد. وی به مصوبات هیات دولت برای این شهرستان اشاره کرد و افزود: ما در دولت تلاش می‌کنیم که قول‌های داده شده عملیاتی شود.
جمع حاضر در این نشست به مشکلاتی در زمینه کمبود آب، نبود فرهنگسرا و بیمارستان، کمبود سرانه‌های ورزشی و زیرساخت‌های حمل و نقل اشاره کردند.
در این جلسه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.