تیراندازی در مرز میان قرقیزستان و تاجیکستان

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 19:11
به گزارش «آکی پرس»، گارد مرزی قرقیزستان امروز گزارش داد که در مرز میان این کشور و تاجیکستان درگیری‌هایی با استفاده از سلاح گرم رخ داده است.

سرویس مرزی قرقیزستان امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از وقوع تیراندازی در مرز میان این کشور و تاجیکستان خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، سرویس مرزی قرقیزستان امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از وقوع تیراندازی در مرز میان این کشور و تاجیکستان خبر داد.

به گزارش «آکی پرس»، گارد مرزی قرقیزستان امروز گزارش داد که در مرز میان این کشور و تاجیکستان درگیری هایی با استفاده از سلاح گرم رخ داده است.

بر اساس اعلام این رسانه، مرزبانان قرقیزستان متوجه چوپانانی از شهروندان تاجیکستان شدند که در قلمرو قرقیزستان، در فاصله ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری مرز، در نزدیکی روستای آک بوسوگو، منطقه لیلک، به چرای گاو پرداختند. شهروندان تاجیکستان به درخواست مرزبانان قرقیزستان برای خروج از خاک قرقیزستان بی توجهی کردند.

«آکی پرس» در ادامه افزود: آنها به جای دور شدن از مرز، شروع به پرتاب سنگ به سوی مرزبانان کردند. یکی از چوپانان ۲ یا ۳ گلوله به سمت مرزبانان قرقیزستان شلیک کرد. برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، گارد مرزی قرقیزستان تیرهای هشدار دهنده ای شلیک کردند. پس از آن چوپانان تاجیک به سمت تاجیکستان عقب نشینی کردند.

هیچ یک از مرزبانان قرقیزستان آسیب ندیدند؛ اما بر اساس اطلاعات تایید نشده یکی از شهروندان تاجیک از ناحیه پا زخمی شده است.

در بیانیه صادره از سوی سرویس گارد مرزی قرقیزستان آمده است: انتظار می رود نشست نمایندگان آژانس های مرزی دو کشور برگزار شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.