سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 16:45
رشت _ استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تربیت دینی و معرفتی دانش‌آموزان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان اظهار کرد: نقش محوری و اثرگذار معلمان در تعلیم و تربیت مشهود و قابل لمس است.

وی، معلم، مدرسه، خانواده و جامعه را از عناصر تأثیرگذار بر تعلیم و تربیت دانست و افزود: معلمان در فرهنگ سازی جامعه نقش حیاتی دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه عشق و امید در مدرسه با حضور معلم معنا پیدا می‌کند، گفت: معلمین، پدر و مادر همه به گردن تک تک افراد جامعه حق دارند.

عباسی با اشاره به هم ترازی شغل معلمی با پیامبری بیان کرد: معلمی یک حرفه پر افتخار و عزت مند است.

وی با تاکید بر ضرورت تربیت دینی و معرفتی دانش‌آموزان افزود: انقلاب اسلامی برگرفته از اعتقادات، باورهای ارزشی و دینی است که باید به نسل کودک و نوجوان منتقل شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه هر مدرسه یک پایگاه آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی است، گفت: مدارس در تربیت اجتماعی و فرآیند رشد دانش‌آموزان اهتمام ویژه بورزند.

عباسی با انتقاد از عدم اجرای درست سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمین در اجرای درست این سند مهم نقش محوری دارند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود، افزود: معلمان با نگاه کارشناسی می‌توانند اشکالات این سند حیاتی را مورد بررسی قرار دهند.

گفتنی است، بیش از ۱۰۰ معلم نمونه استانی و منطقه‌ای در همایشی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در دهکده ساحلی بندرانزلی تجلیل شدند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.