تنها راه آبادانی کشور روحیه جهادی است

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 13:00
بوشهر- امام جمعه خارگ با بیان اینکه تنها راه آبادانی کشور روحیه جهادی است گفت: هر نفر در کشور باید یک جهادگر باشد و تنها راه آبادانی کشور روحیه جهادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: حج امسال، حج برائت است. آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد، شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند و راه را نشان خواهد داد، در منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی، حج صرفاً یک آئین عبادی نیست، بلکه دارای روح عظیم ضد استکباری است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مصائب ضدفرهنگی در جریان حج، ممانعت از تبدیل خروش جمعی مسلمانان در مکه مکرمه و مدینه منوره به یک حرکت جمعی در برابر جریان ظلم است. دین مبین اسلام، مناسک حج را بستری برای نمایش اتحاد عمیق پیروان دین مبین اسلام و هم‌صدایی آنها در برابر جریان کفر می‌داند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: بیش از ۷ ماه است که وقایع تلخ و دهشتناکی در هفته‌ها و روزهای اخیر در نوار غزه رخ می‌دهد. در حالی که ماشین کشتار و نسل‌کشی صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، مسئولیت و رسالت مسلمانان بیش از هر زمانی بر دوش‌شان سنگینی می‌کند.

حجت الاسلام کارگر گفت: مناسک حج امسال، فرصتی برای تجمیع دغدغه‌ها و تبدیل آنها به یک جریان کارآمد و تأثیرگذار در مهار دشمنان انسانیت و عدالت در جهان اسلام و احیای بت شکنی ابراهیمی در عرصه مبارزه با استکبار جهادی خواهد بود.

امام جمعه خارگ خاطر نشان کرد: وضعیت تردد مسافران دریایی در گرفتن بلیط و جابجایی مسافر ساماندهی و مدیریت شود. ادارات مختلف دخیل در تردد دریایی مانند اداره بندر، هواشناسی، با هم افزایی مشکلات مسافران دریایی را کمتر کنند. مردم به شدت نگران و گله‌مند هستند.

حجت الاسلام کارگر در پایان یادآور شد: سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی کشور را به همه جهادگران تبریک عرض می‌کنم. هر نفر در کشور باید یک جهادگر باشد و تنها راه آبادانی کشور روحیه جهادی است. عشق و ایمان، بصیرت و همت، خودسازی و دگرسازی ستون‌های اصلی گروه‌های جهادی است که این عزیزان در جزیره خارگ با تعمیر و ساخت منازل نیازمندان، کمک به حل مشکلات مدارس، توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به جهیزیه نوعروسان موفق عمل کرده‌اند.‌

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.