سپاهان تصمیم گیرنده تغییرات در پرسپولیس/ اوسمار رفتنی است؟

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 09:52
در حالی که «اوسمار ویه‌را» در پرسپولیس نتایج قابل قبولی را به دست آورده است اما نتیجه دیدار با سپاهان برای آینده این مربی در پرسپولیس بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از جدایی یحیی گل محمدی از هدایت تیم فوتبال پرسپولیس، مدیران این باشگاه «اوسمار ویه‌را» دستیار برزیلی او را به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب کردند که همان ابتدا با مخالفت برخی از پیشکسوتان و هواداران این تیم همراه شد اما در ادامه اوسمار توانست نتایج بسیار خوبی را با پرسپولیس کسب کند و در پایان هفته بیست و چهارم اختلاف این تیم با صدر جدول تنها یک امتیاز است.

«اوسمار» در اولین بازی خود در هفته شانزدهم لیگ برتر برابر آلومینیوم اراک قرار گرفت و روی اشتباه علیرضا بیرانوند سرخ‌ها این بازی را با نتیجه یک بر صفر به حریف خود واگذار کردند تا مربی برزیلی شروع تلخی را با پرسپولیس داشته باشد. در ادامه نحوه نمایش سرخ‌ها مورد پسند هواداران شد و روند رو به رشد این تیم باعث شد تا خود را به عنوان یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی معرفی کند. ناگفته نماند اضافه شدن بازیکنان خارجی با کیفیت از جمله «اوستون ارونوف» و «عبدالکریم حسن» و بازگشت عیسی آل کثیر در روند نتیجه‌گیری پرسپولیس بی تأثیر نبوده است.

پرسپولیس اوسمار اولین پیروزی خود را مقابل تراکتور تجربه کرد که موفق شد این تیم را در خانه و با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. در ادامه پرسپولیس توانست ذوب آهن و فولاد را به ترتیب با نتایج یک بر صفر و همچنین ۴ بر دو از پیش رو بردارد تا بازیکنان پرسپولیس با روحیه‌ای مضاعف گام به دیدار با استقلال در دربی صد و سوم بگذارند. پرسپولیس در این بازی نتوانست استقلال را شکست دهد تا با کسب نتیجه تساوی دو امتیاز حساس برای این تیم از بین رود.

سپاهان تصمیم گیرنده تغییرات در پرسپولیس/ اوسمار رفتنی است؟

میانگین ۴/ ۲ امتیاز اوسمار در پرسپولیس

روند پیروزی‌های سریالی پرسپولیس پس از دیدار با استقلال ادامه داشت و شاگردان اوسمار به ترتیب توانستند، پیکان، گل گهر، ملوان و صنعت نفت آبادان را شکست دهند. اوسمار تاکنون در ۹ دیدار لیگ برتر هدایت پرسپولیس را عهده دار بوده است و از مجموع ۲۷ امتیاز او ۲۲ امتیاز را کسب کرده و تا به این لحظه میانگین ۴/‌۲‬ امتیاز در هر بازی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

آلومینیوم ترمز اوسمار را کشید

در جام حذفی پرسپولیس با هدایت اوسمار در اولین بازی خود توانست به راحتی و با نتیجه ۳ بر صفر نفت و گاز گچساران را در ورزشگاه آزادی شکست دهد تا راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. پس از انجام قرعه کشی، آلومینیوم اراک حریف سرخ‌پوشان در این مرحله شد. اوسمار که سابقه یک شکست تلخ را برابر این تیم در اراک داشت، این بار باید در جام حذفی مقابل آلومینیوم قرار می‌گرفت. تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس روز جمعه ۷ اردیبهشت در جام حذفی رو در روی هم قرار گرفتند و با اینکه پرسپولیس دو بار از حریف خود پیش افتاد اما در نهایت کار به ضربات پنالتی کشیده شد و شاگردان سید مجتبی حسینی موفق شدند با نتیجه ۶ بر ۵ پرسپولیس را شکست دهند تا اوسمار یک کابوس دیگر را در اراک تجربه کند و تیمش خداحافظی زودهنگامی با مسابقات داشت.

سپاهان تصمیم گیرنده تغییرات در پرسپولیس/ اوسمار رفتنی است؟

سپاهان تصمیم گیرنده ماندن یا نماندن مربی برزیلی در پرسپولیس

پرسپولیس ۶ بازی حساس دیگر را تا پایان لیگ برتر در پیش دارد و از آنجا که اختلاف این تیم با استقلال تهران در صدر جدول تنها یک امتیاز است دیدارهای باقی مانده برای هر دو تیم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. سرخ‌پوشان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر باید در ورزشگاه آزادی رو در روی سپاهان قرار گیرند که نتیجه این بازی نیز برای آینده اوسمار در پرسپولیس بسیار مهم خواهد بود. اگر پرسپولیس نتواند نتیجه لازم را از این بازی بگیرد شاید اوسمار برای فصل آینده در جمع سرخ‌ها نباشد.

پس از شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم و حذف از جام حذفی زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تمدید قرارداد با اوسمار ویه را به گوش رسید و حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در پایان این دیدار و در مواجه با سوالی مبنی بر تمدید قرارداد با اوسمار ویه‌را گفت: او تا حالا عملکرد خوبی داشته و تصمیم‌گیرنده مدیرعامل و هیأت مدیره پرسپولیس هستند.

۸۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس روز سوم اردیبهشت به کنسرسیوم بانکی شامل ۶ بانک (شهر، تجارت، ملت، رفاه، صادرات، اقتصاد نوین) واگذار شد که بنا بر اعلام سید محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر، ۳ کرسی در هیأت مدیره در اختیار این بانک خواهد بود و همچنین انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز بر عهده بانک شهر است. همچنین دو بانک ملت و تجارت نیز صاحب دو کرسی هستند و انتخاب رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپوایس بر عهده این دو بانک خواهد بود.

ایجنت ها دنبال ورود به کنسرسیوم!

با توجه به حضور مالکان جدید پرسپولیس حالا فقط تصمیم گیرنده ماندن یا نماندن اوسمار در این تیم مدیران فعلی پرسپولیس نیستند و قطعاً مالکان جدید تصمیم نهایی را خواهند گرفت. همچنین در این بین برخی از ایجنت ها در حال نزدیک کردن خود به مالکان جدید باشگاه پرسپولیس هستند تا گزینه‌های مد نظر خود را به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب کنند.

حال باید دید آیا ویه را که بار دیگر تغییر در نگرش به تمدید قرارداد او ایجا شده است با چهنتیجه ای از دیدار با سپاهان اصفهان در لیگ برتر خارج می‌شود تا بتواند نظر مدیران جدید باشگاه را برای هرگونه همکاری فراهم کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.