تکواندو جایزه بزرگ رم؛ نشان نقره بر گردن کیانی

شنبه 20 خرداد 1402 - 06:32
ناهید کیانی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم تیم ملی تکواندو کشورمان در فینال مسابقات جایزه بزرگ رم موفق به کسب مدال نقره شد.
تکواندو جایزه بزرگ رم؛ نشان نقره بر گردن کیانیبه گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نخستین مرحله از رقابت‌های تکواندو جایزه بزرگ در سال ۲۰۲۳ از جمعه ۱۹ خردادماه با برگزاری مبارزات اوزان ۵۷- کیلوگرم بانوان، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم آقایان در شهر «رم» کشور ایتالیا آغاز شده است؛ «ناهید کیانی، متین رضایی، ابوالفضل عباسی و علیرضا نادعلیان» نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند.
 
«ناهید کیانی» تکواندوکار طلایی کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ باکو در وزن ۵۷- کیلوگرم، در نخستین دیدار خود با «فاناپا هارنسجون» قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ از تایلندمبارزه کرد و ۲ به صفر به برتری دست یافت و سپس در یک مبارزه سخت به مصاف «ندا لعرج» نفر پنجم رنکینگ از مغرب رفت و ۲ به یک این حریف خود را نیز از پیش رو برداشت.
 
کیانی در مرحله یک چهارم وزن ۵۷- کیلوگرم رقابت‌های گرندپری رم ۲۰۲۳، با برتری در ۲ راند برابر چیالینگ نماینده چین تایپه و نایب قهرمان جهان در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و همچنین عنوان دار المپیک توکیو، به مرحله نیمه نهایی وزن خود رسید. کیانی در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های گرندپری ۲۰۲۳ رم ایتالیا مقابل کیم از کره جنوبی قرار گرفت و توانست در یک دیدار نزدیک و حساس ۲ به یک حریف خود را شکست دهد و راهی فینال شد.
 
نماینده شایسته ایران در فینال ورن ۵۷- کیلوگرم رقابت‌های گرندپری رم برابر «جید جونز» دارنده دو طلای المپیک، طلا ونقره و دو برنز جهان از بریتانیا نتیجه را در ۲ راند واگذار و به مدال نقره بسنده کرد. 
 
ضمن اینکه، علیرضا نادعلیان، ابوالفضل عباسی ومتین رضایی در چارچوب این رقابت‌ها با قبول شکست مقابل حریفان خود از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.
 
امروز شنبه ۲۰ خرداد در روز دوم این مسابقات مسابقات اوزان ۶۷- و ۶۷+ کیلوگرم بانوان و ۵۸- کیلوگرم آقایان برگزار می‌شود که «سیده نرگس میرنوراللهی، ملیکا میرحسینی (۶۷- کیلوگرم)، ابوالفضل زندی و مهدی حاجی موسائی (۵۸- کیلوگرم)» نمایندگان ایران خواهند بود.
 
هدایت تیم ملی در گروه آقایان برعهده بیژن مقانلو به عنوان سرمربی است؛ مسعود حجی زواره نیز مربی خواهد بود. در گروه بانوان مینو مداح سرمربی و مهروز ساعی مربی هستند. همچنین دکتر رهبری به عنوان پزشک تیم را یاری می‌کند. 
 
این دوره از مسابقات با حضور ۲۵۳ تکواندوکار از ۵۳ کشور به مدت ۳ روز به میزبانی ایتالیا در شهر رم برگزار خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.