عامل بروز ۲۰ درصد سردردها از گردن است

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 16:08
اصفهان- یک محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: منشأ بروز ۲۰ درصد از سردردها از گردن است که هزینه‌های بسیاری را به حوزه درمان تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قاسمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با طرح تحقیقاتی «بررسی تأثیر آموزش نوروفیزیولوژی درد در درمان سردرد با منشأ گردنی» اظهار کرد: سردردهای سرویکوژنیک (سردردهای گردنی) یکی از انواع سردردها هستند معمولاً علائمی مشابه با سردردهای میگرنی دارند ازاین‌رو، تمایز این نوع سردردها از سردرد میگرنی تا حدی دشوار است. تفاوت بنیادی این دو سردرد این است که نوع میگرنی ریشه در مغز دارد درحالی‌که سردردهای سرویکوژنیک منشأ آن ستون فقرات گردن است.

یک محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میزان شیوع سردرد با منشأ گردنی درزنان بیشتر بود، ادامه داد: به دنبال شیوع کرونا و افزایش استفاده از مبایل و تبلت در اکثر طبقات اجتماعی شاهد روند رو به افزایش سردردها با منشأ دردهای اسکلتی عضلانی در گردن شدیم.

وی با بیان اینکه این بیماران بخاطر سردردهای شدید گاهاً دچار افسردگی می‌شوند به طوری که آرزوی مرگ می‌کنند که تلاش شد در این روش تحقیقی علاوه بر داروها از نظر روانی نیز گفتگو درمانی شدند که باعث تسریع در بهبود درد آنها شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.