خبر خوب آقای وزیر برای کشاورزان / سال خوب صنعت کشاورزی ایران کدام بود؟

جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 01:01
وزیر جهاد کشاورزی در جریان جلسه هیات دولت به رسانه‌ها اظهار کرد که سال ۱۴۰۲ یکی از بهترین سال‌ها برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به محصولات کشاورزی اختصاص یافت.

تامین ارز برای نهاده‌های دامی و کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این صنایع به عنوان بخش‌های حیاتی اقتصاد کشور شناخته می‌شوند.

محمد علی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ جزو بهترین سالها بود برای تامین ارز کالاهای اساسی و نزدیک ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی بود که به محصولات کشاورزی داده شد.

وزیر-جهاد-کشاورزی

وی افزود: سال گذشته در تامین کالاها هم در نهاده های دامی و هم کالاهای اساسی خوراکی از موفق ترین سالها بود. 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تنظیم بازار محصولات و کالاهای اساسی  در بازار ما به دنبال تولید از طریق داخل هستیم، اظهار داشت: جریان حداکثر سازی تولید را دنبال می کنیم و یکنواختی تولید را که از طریق حداکثرسازی نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم و خیلی محصولات در سال  ۱۴۰۲و امسال عید نوروز همزمان با ماه مبارک رمضان شد که فشار زیادی بود که تامین کالا به درستی صورت بگیرد. 

نیکبخت گفت: همکاران من در جهاد کشاورزی و تولید کنندگان محصولات کشاورزی با برنامه ریزی و هماهنگی که انجام شد با فشار زیاد این تامین به گونه ای صورت گرفته که نسبت به سالهای گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم تا تثبیتی اتفاق افتاد در ارتباط با قیمت وقتی حداکثر سازی تولید انجام شود و عرضه به اندازه کافی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون عرضه و تقاضا و نظارت یک قیمت تعادلی در کشور رخ می دهد و تک تک محصولات و برنامه  تولید و تنظیم و برنامه کالا رسانی به موقع به بازار را بر اساس پیش بینی ها رصد می کنیم و اگر مازاد بر نیاز باشد بدون هیچ گونه محدودیتی صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار گذاشتیم که می تواند حمایت کننده برای تولید کننده و تولیدات داخل باشد. 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.