نذر علوفه در پررونق‌ترین روستای گردشگری حاشیه پارک ملی توران

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 22:42
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از پویش نذر علوفه توسط اهالی روستای گردشگری قلعه بالا خبر داد.

مرتضی نظری امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه بااعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به هم‌جواری روستای هدف گردشگری قلعه بالا با پارک ملی توران با وجود تنوع حیات‌وش فراوان در این منطقه، پویش نذر علوفه برای حفاظت از حیات‌وحش توسط اهالی روستای گردشگری قلعه بالا انجام‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: پارک ملی توران ازجمله مهم‌ترین و معدود زیستگاه‌های باقی‌مانده یوز آسیایی و گور ایرانی و … در کشور است

نظری بابیان اینکه گردشگری یکی از پویاترین بخش‌های اقتصادی جهان به شمار می‌آید، افزود: به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، وستای هدف گردشگری قلعه بالا یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی استان و کشور محسوب می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از تجهیز فروشگاه‌های روستای هدف گردشگری قلعه بالا به دستگاه پرداخت الکترونیک خبر داد و گفت: به‌ منظور توسعه زیرساخت‌های روستای هدف گردشگری قلعه بالا، تمامی فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سوپرمارکت‌های این روستا به دستگاه پرداخت الکترونیک مجهز شدند.

وی با بیان اینکه روستای هدف گردشگری قلعه بالا از آب آشامیدنی لوله‌کشی شده بهرمند است ادامه داد: روستای هدف گردشگری قلعه بالا، با برخورداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعدد در سالیان اخیر با استقبال زیاد گردشگران خارجی و داخلی و توسعه زیرساخت‌های روستا مواجه بوده است که وجود آب آشامیدنی لوله‌کشی شده ازجمله زیرساخت‌های این روستا است.

 نظری تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها و بهره‌برداری صحیح از ظرفیت جاذبه‌های طبیعی یکی از مهم‌ترین ارکان گردشگری و به‌تبع آن رشد اقتصاد گردشگری است.

به گزارش ایسنا- روستای تاریخی قلعه بالا در فاصله ۲۱ کیلومتری از شهر بیارجمند و در شرق شهرستان شاهرود واقع‌شده است. این روستا در حوالی پارک ملی «خارتوران» و در دامنۀ کوهی بلند در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب شهرستان شاهرود و ۲۴ کیلومتری شهر «بیارجمند» استان سمنان واقع شده است. پیشینه تاریخی این روستا حدودا به قرن چهارم هجری برمی‌گردد. از ویژگی‌های روستای «قلعه بالا» می‌توان به کوچه‌های خشتی و باریک که همه آن‌ها به هم راه دارند و دشت پهناور «بیارجمند» اشاره کرد. 

نذر علوفه در پررونق‌ترین روستای گردشگری حاشیه پارک ملی توران

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.