هشتمین آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گچساران مهار شد

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 00:54
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از هشتمین مورد آتش سوزی طی امسال در این شهرستان خبر داد.

سید قدرت الله علی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یک فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع باغ فردوس شهرستان گچساران به وقوع پیوست.

وی افزود: با تلاش نیروهای منابع طبیعی شهرستان و دو نفر از نیروهای شهرداری این آتش سوزی ساعت ۱۹ پنجشنبه شب مهار شد.

علی پور اظهار کرد: در پی این آتش سوزی به حدود ۱۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان خسارت وارد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران با بیان اینکه آتش زدن پسماند مزارع کشاورزی جرم است، خاطرنشان کرد: کشاورزان از آتش زدن پسماند مزارع خود خودداری کننده چرا که توان کنترل آتش را ندارند و باعث سرایت آسیب جبران ناپذیر به منابع طبیعی می‌شود. 

علی‌پور تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ مورد آتش سوزی کوچک و بزرگ در جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران رخ داد که ۳۵ هکتار جنگل و مرتع این شهرستان در آتش سوخت.

وی در رابطه با علت این تعداد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان تصریح کرد: علت اکثر قریب اتفاق این آتش سوزی‌ها عامل انسانی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران ادامه داد: طبق قانون در هنگام آتش سوزی باید همه دستگاه‌ها به کمک منابع طبیعی بیایند ماها را آتش سوزی‌ها نگاه فرابخشی می‌خواهد و انتظار داریم در چنین مواقعی سایر دستگاه‌ها به صورت جدی به کمک منابع طبیعی بیایند.

علی پور بیان کرد: با توجه به اینکه در ابتدای آتش سوزی جنگل‌های شهرستان قرار داریم فکری اساسی در زمینه آتش سوزی‌های این شهرستان شود چرا که نیرو و امکانات منابع طبیعی به تنهایی پاسخگویی مهار آتش سوزی‌ها نیست و در هنگام آتش سوزی نیاز به کمک و اعزام نیروهای عملیاتی سایر دستگاه‌هاست.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.