قدیمی‌ترین تیم فوتبال ایران دوباره احیا شد

شنبه 20 خرداد 1402 - 07:59
باشگاه شاهین که در دهه 40 با سرلوحه قرار دادن اخلاق و تحصیلات در فوتبال جایگاه ویژه‌ای نزد علاقه‌مندان فوتبال باشگاهی پیدا کرده و جزو تیم‌های پرطرفدار پایتخت بود در دوره حکومت گذشته منحل شد.

ایران ورزشی: باشگاه شاهین که در دهه ۴۰ با سرلوحه قرار دادن اخلاق و تحصیلات در فوتبال جایگاه ویژه‌ای نزد علاقه‌مندان فوتبال باشگاهی پیدا کرده و جزو تیم‌های پرطرفدار پایتخت بود در دوره حکومت گذشته منحل شد. شاهین به نوعی خاستگاه باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید چرا که بسیاری از اسطوره‌های باشگاه سرخ که به‌عنوان بنیانگذاران و هسته اولیه پرسپولیس شناخته می‌شوند از شاهین به پرسپولیس آمدند. جالب اینکه برخی از این نامداران که حتی به عشق شاهین غالباً نام فرزندان ذکور خود را شاهین گذاشتند همواره با یاد کردن از زنده‌یادان عباس اکرامی و دکتر امیر مسعود برومند به‌عنوان بنیانگذار و مهم‌ترین چهره‌های این باشگاه همچنان شیفته شاهین بوده و عاشقانه درباره ویژگی‌های این باشگاه مردمی اما خاص صحبت می‌کنند.

قدیمی‌ترین تیم فوتبال ایران دوباره احیا شد

جالب اینکه برخی از این چهره‌های نامدار در مقام مقایسه بین شاهین و پرسپولیس عرق و تعصب بیشتری به شاهین دارند. برخی از این تفاوت قائل شدن هم از جایی نشأت می‌گیرد که برخی از این چهره‌ها معتقدند طی چهل سال گذشته از نام، محبوبیت و برند پرسپولیس تنها عده محدودی از بزرگان این باشگاه سود بردند اما در شاهین خبری از این ماجراها نبود و هرچه عشق و علاقه وجود داشت درگیر پول و مادیات نشد. اما خبر مهم اینکه شاهین قرار است دوباره به منصه ظهور برسد و مدیران فعلی این باشگاه تصمیم به تیمداری گرفته‌اند. رضا وطنخواه، حسین کلانی، فریدون ممبینی، هادی طاووسی و محمود بیداریان اعضای هیأت مدیره این باشگاه هستند که غیر از نفر آخر بقیه جزو بزرگان باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آیند. در غیاب کلانی که در ایران حضور ندارد بقیه اعضا جلسات مهمی طی روزها و هفته‌های اخیر داشته‌اند که آخرینش پنجشنبه گذشته بود. زنده‌یاد جعفر کاشانی هم در این جمع حضور داشت و شاید اگر در قید حیات بود می‌توانست کنار دوستان و همبازیان خود ماجرای بازگشت به شاهین را با جدیت بیشتری دنبال کند.

مدیران این باشگاه طی هفته‌های اخیر درگیر ماجرای تغییر کاربری زمین چمن اصلی این باشگاه از طبیعی به مصنوعی بوده‌اند. پروژه‌ای که طی دو هفته اخیر کلید خورده و یک ماه دیگر کار دارد. قرار است بزودی اعضای هیأت مدیره باشگاه شاهین به دیدار مهدی تاج رئیس فدراسیون رفته و برای خرید امتیاز یک تیم دسته دومی اقدام کنند تا این‌طوری تیم فوتبال شاهین تهران یک بار دیگر به صحنه فوتبال بازگردد. البته شاهین هنوز اسپانسر و تأمین کننده مالی مشخصی ندارد و حتی هزینه تغییر کاربری زمین هم از اجاره زمین‌های چمن باشگاه در ماه‌های گذشته به دست آمده اما اگر قرار باشد تیم بزرگسالان شاهین در لیگ دسته دوم حضور داشته باشد نیازمند اسپانسرهای مشخصی است که شاید با انتشار خبر بازگشتش، برخی از دوستداران قدیمی این باشگاه پا پیش بگذارند. اواخر دهه 80 شرکتی امتیاز شاهین را در اختیار گرفت و تیم شاهین هم در دسته 32 حضور داشت اما بعدتر اختلاف بزرگی بین شاهینی‌های قدیمی و مدیران این شرکت پیش آمد و دعوای حقوقی آنها مدت‌ها ادامه داشت. گفته می‌شد در حال حاضر تیمی در رده نوجوانان با نام شاهین فعالیت می‌کند که ربطی به باشگاه بزرگ شاهین ندارد. باشگاه شاهین در شرق تهران یک باشگاه مجهز با یک زمین چمن بزرگ است که دو زمین کوچک چمن مصنوعی نیز دارد. از نظر مدیران باشگاه این امکانات برای شروع کار یک تیم لیگ دسته دومی مناسب است.

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.