زنجانی ها برای تکرار حماسه حضور در انتخابات آمده اند

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10:13
زنجان- زنجانی ها امروز برای تکمیل حماسه حضور در دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب دو نماینده دیگر وارد صحنه شده اند تا ترکیب ۵ نفره نمایندگان استان در مجلس تکمیل شود.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: امروز زنجانی‌ها معنایی متفاوت از حضور در صحنه انتخابات را به نمایش می‌گذارند و آنچنان که در گذشته نیز ثابت کرده‌اند فارغ از فضاسازی‌ها و بی تفاوت به برخی صحنه گردانی‌ها، به گفتمان و تفکر مبتنی بر صداقت و پاک دستی رأی خواهند داد و فهم شو شعور بالای زنجانی‌ها را بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت.

زنجان و زنجانی‌ها همواره به شور و شعور حسینی مشهور بوده‌اند و آنچنان که همواره در عرصه‌های مختلف با شور در صحنه بوده‌اند با شعور و درک بالای سیاسی و اجتماعی خود همواره ثابت کرده‌اند، همواره در حساس‌ترین بزنگاه‌ها در صحنه حاضر بوده‌اند و رأی آنها برگرفته از درایت و فهم بالای آنها بوده و مغلوب صحنه گردانی‌ها و ظاهرسازی‌ها نشده و بازیچه برخی دروغ پردازان و افراد متوهم نخواهند شد و به صداقت و پاکدستی رأی خواهند داد.

زنجانی ها برای تکرار حماسه حضور در انتخابات آمده اند

مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم زنجان در دور اول انتخابات

امروز تکلیف دو نماینده دیگر استان زنجان در مجلس شورای اسلامی در حالی مشخص می‌شود که زنجانی‌ها در دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت ۴۸ درصدی توانسته بودند جزو استان‌های دارای مشارکت بالا را در انتخابات بوده‌اند، فرایندی که در این دور از انتخابات نیز پیش بینی می‌شود، تکرار شود.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رأی راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رأی و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رأی به دور دوم انتخابات راه یافتند و در حوزه خدابنده چهره نماینده منتخب این شهرستان از بین سعید رفیعی و احمد بیگدلی مشخص خواهد شد.

۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که مختص دو حوزه است، ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سهم استان زنجان از مجلس شورای اسلامی پنج کرسی است، افزود: تکلیف سه کرسی در دور اول انتخابات مجلس که ۱۱ اسفندماه سال گذشته برگزار شد، مشخص شده است و دو نماینده باقی‌مانده نیز در دور دوم انتخابات وارد خانه ملت می‌شوند که این دو نماینده مربوط به حوزه انتخابیه زنجان و طارم و حوزه انتخابیه خدابنده است.

وی با یادآوری اینکه مجموع این دو حوزه انتخابیه حدود ۵۵ درصد واجدان شرایط رأی دادن در استان زنجان را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: لذا دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان همانند دور اول از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر تدابیر لازم را برای برگزاری قانون‌مند انتخابات در دور دوم همانند دور اول پیش‌بینی کرده‌ایم.

این مسؤول با اشاره به اینکه در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم و حوزه انتخابیه خدابنده حدود ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، ادامه داد: بر مبنای مؤلفه‌های اصلی انتخابات که سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت است، همه برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و آماده برگزاری انتخابات باشکوه در این دو حوزه انتخابیه هستیم.

رفیعی با بیان اینکه مهلت یک هفته‌ای تبلیغات کاندیداها به اتمام رسیده و در حال حاضر فضای آرام و مناسبی برای برگزاری انتخابات در استان حاکم است، تصریح کرد: خوشبختانه فضای رقابتی خوبی در استان به وجود آمده و کاندیداهای راه یافته به دور دوم از هر نوع گرایش و سلیقه سیاسی وجود هستند، به همین خاطر همانند دور اول شاهد رقابت تنگاتنگ کاندیداها در این دو حوزه خواهیم بود.

زنجانی ها برای تکرار حماسه حضور در انتخابات آمده اند

فعالیت ۴۹۱ شعبه اخذ رأی در ۲ حوزه انتخابیه زنجان-طارم و خدابنده

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با ابراز اینکه در مجموع دو حوزه ۴۹۱ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که این آمار به لحاظ تعداد و محل شعب هیچ‌گونه تغییری نسبت به دور اول انتخابات در این دو حوزه اعمال نشده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۰۲ شعبه ثابت و ۲۸۹ شعبه سیار خواهد بود و در مجموع در ۹۲۱ نقطه رأی‌گیری برای این دو حوزه انتخابیه در استان انجام می‌شود.

۱۰ هزار ۶۰۰ نفر عوامل اجرایی، مسؤولیت برگزاری انتخاب در دو حوزه انتخابیه را در روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه در استان بر عهده خواهند دارند

رفیعی با یادآوری اینکه حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر عوامل اجرایی، مسؤولیت برگزاری انتخاب در دو حوزه انتخابیه را در روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه در استان بر عهده خواهند دارند، متذکر شد: این دور از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی بوده و از این حیث نیز هیچ‌گونه تغییری نسبت به دور اول ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفندماه سال گذشته برگزار شد، شاهد برگزاری انتخابات قانون‌مند و مطلوب در استان بودیم، عنوان کرد: به همین خاطر استان زنجان به لحاظ مشارکت مردم در انتخابات توانست رتبه ۱۱ را در کشور به خود اختصاص دهد و این خود حاکی از آن است که مردم استان همواره در صحنه‌های سیاسی مشارکت حداکثری داشته‌اند.

این مسؤول از تمهید اقدامات لازم و زیربنایی برای برگزاری مطلوب انتخابات در استان زنجان از حدود یک سال گذشته خبر داد و گفت: که ابتدا به ساکت راه‌اندازی ستاد انتخابات در استان در دستور کار قرار گرفت و همه دست‌اندرکاران ملزم به برنامه‌ریزی در این عرصه شدند تا چهار مؤلفه اصلی انتخابات محقق شود.

رفیعی با یادآوری اینکه زنجان جزو اولین استان‌هایی بود که به لحاظ سلامت انتخابات در اولین گروه مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرار گرفت، افزود: همه تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم از یک سال پیش پیش‌بینی شده و ریشه همه اقدامات به یک سال گذشته و از زمان تشکیل ستاد انتخابات در استان بازمی‌گردد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان متذکر شد: در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز به مثابه دور اول همین اقدامات با همه توان در حال پیگیری است که همه این اقدامات، نوید مشارکت بالایی را خواهد داد.

زنجانی ها برای تکرار حماسه حضور در انتخابات آمده اند

این مسؤول با اشاره به اینکه مردم استان زنجان همواره در صحنه‌های مختلف پای کار بودند، خاطرنشان کرد: این پای کار بودن را نه تنها مردم ایران، بلکه دنیا نیز در روز هشتم ماه محرم موسوم به یوم‌العباس مشاهده کرده‌اند که چطور مردم زنجان پای‌بند به ارزش‌ها، اهل‌بیت (ع) و مسائل دینی خود هستند و این حساسیت در سایر صحنه‌ها از جمله عرصه سیاسی نیز نمود داشته است.

پایداری زیرساخت‌های ارتباطی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در زنجان

مدیر مخابرات منطقه زنجان از پایداری زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در استان خبر داد. حبیب الله شبستانی گفت: با برخورداری از زیرساخت‌های باکیفیت و امن، امیدواریم مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کیفیت حداکثری برگزار خواهد شد.

وی افزود: همکاران مخابرات منطقه برای حفظ پایداری شبکه و رفع مشکلات احتمالی، در آمادگی کامل هستند تا در برگزاری انتخابات روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه، قطعی یا اختلالی در حوزه ارتباطات به وجود نیامده و ارتباطات امن و پایدار در کل استان برقرار شود.

تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز و ظرفیت‌های ارتباطی مدنظر، در تمامی نقاط مورد نظر تأمین شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد

شبستانی اظهار کرد: تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز و ظرفیت‌های ارتباطی مدنظر، در تمامی نقاط تعریف‌شده با در نظر گرفتن لینک‌های پشتیبان برای هر یک از مسیرهای مطمئن و پایدار، تأمین شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمامی مدیران و کارکنان اجرایی در استان به منظور کنترل و پایش ارتباطات در راستای حفظ پایداری هرچه بیشتر تلاش می‌کنند که شاهد انتخاباتی شکوهمند و بدون مشکل زیرساختی و ارتباطی باشیم.

شبستانی یکی از کمیته‌های ستاد انتخابات را کمیته امنیت دانست و تصریح کرد: این کمیته مسائل امنیتی را در روز اخذ رأی بر عهده داشته و پیش‌بینی شده است این کمیته به بهترین شکل ممکن به وظایف خود همانند دور اول عمل کند.

امروز زنجانی‌ها حماسه‌ای دیگر خلق کرده و برگی زرین در صحنه بی بدیل حضور و مشارکت در انتخابات و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و پاسداشت خون شهدا خواهند داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.