گزارس ایسنا از مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور با حضور رئیس جمهور

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 11:22
مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، قهرمانان و مدال آوران ورزش، روسای فدراسیون‌های ورزشی و ... در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، هنرجو رییس فدراسیون اسکیت، حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو، مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال، برنا فیروزی معاون وزیر ورزش، محمدشروین اسبقیان معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و ... حضور داشتند.

در این مراسم از ۱۵۱۷ ورزشکاران و مدال‌آوران المپیک، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مدال آوران پارالمپیکی تجلیل به عمل خواهد آمد.

مراسم تجلیل از مدال آوران با نوای مرشد و طنین زنگ مرشد در سالن اجلاس آغاز شد. اجرای ورزش زورخانه‌ای در سالن با استقبال و تشویق ورزشکاران حاضر همراه بود.

وزیر ورزش و جوانان:

این قهرمانان با وجود کمبودها و مشکلات، لحظه‌ای از تلاش برای شاد کردن دل مردم دست نکشیدند

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی هم‌چنین در سخنانی در این مراسم گفت: در ابتدا خداوند متعال را شاکرم که بار دیگر توفیق دیدار جامعه پرافتخار ورزش با ریاست محترم جمهوری اسلامی جناب دکتر رئیسی فراهم شد تا گواه دیگری باشد از صداقت رئیس‌جمهوری که از نخستین روز فعالیت دولتش، همواره بر ضرورت حمایت خاص و ویژه از قهرمانان و مدال‌آوران تأکید کرد و امروز تکرار حضور سبز رئیس‌جمهور در این محفل گرم و صمیمی، آن هم به بهانه تجلیل از قهرمانان و مدال آوران، نشانگر اراده راسخ دولت سیزدهم برای توجه به قهرمانان و حل مشکلات و چالش‌های آن‌هاست.

او گفت: جامعه ورزش، قدردان این مهربانی و حضور است و باید تاکید کنم که این سطح از حمایت و همراهیِ عالی‌ترین مقام اجرایی کشور با این قشرِ تأثیرگذار، هرگز در تاریخ ورزش کشور سابقه نداشته است.

هاشمی افزود: در این لحظه اجازه می‌خواهم مراتب سپاس و قدردانی خود را به محضر سپاهیان غیور ایران اسلامی تقدیم کنیم که با هماهنگی میدان و دیپلماسی کاری کردند کارستان که موجبات تبلور غرور ایرانیان و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سراسر گیتی توأما فراهم کرد. آن‌جا که پای غرور و غیرت ایرانی و دفاع از مظلوم در میان باشد، با یک حرکت، هِیمَنه پوشالی دشمن منحوس صهیونیستی را در هم شکسته و آن ها را در صفحه شطرنج خودشان مات می‌کنند.

وزیر ورزش ادامه داد: غرور و غیرتی که برای‌مان آشناست، چه دلنشین است طنین سرود و اهتراز پرچم پر افتخار کشورمان در قله‌های بلند ورزش جهان که در سال ۱۴۰۲ با کسب ۱۰۰۵ مدال رنگارنگ در ۷۹ رشته ورزشی به ثمر نشست.

هاشمی خاطرنشان کرد: این قهرمانان، شیرزنان و شیرمردانی از جنس شجاعت و پایمردی‌اند که با وجود  کمبودها و مشکلات، لحظه ای از تلاش برای افتخارآفرینی و شاد کردن دل مردم دست نکشیدند و هرگز دست نخواهند کشید. تلاش آن‌ها مجاهدتی است که به فرموده امام راحل (ره) اجرش کم‌تر از اجر رزمندگان نیست. امروز این مراسم ارزشمند در حالی برگزار می شود که سازمان‌های بین المللی ورزش جهان، همچنان در قبال جنایات رژیم کودکش صهیونیستی در غزه سکوت اختیار کرده و سر در لاک خاموشی فرو برده‌اند. آیا شهادت بیش از ۱۴۰۰۰ کودک غزه که مصداق حقیقی نسل‌کشی محسوب می‌شود، برای واکنش سازمان‌های بین‌المللی ورزش کافی نیست؟ آیا مشاهده خیزش جهانی دانشجویان در دفاع از مردم مظلوم غزه که امروز تبلور گسترده آن را در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنیم، برایشان کافی نیست؟

وی ادامه داد: اگر بگویند که ورزش از سیاست جداست، باید ده‌ها رفتارِ متناقض خودشان را به آنان یادآور شد که هر جا منافع‌شان ایجاب کرد، سیاست را در بالاترین سطح خود با ورزش عجین کردند و امروز که پای ملت مظلوم فلسطین در میان است، خود را به خواب زده‌اند. در همین راستا بنده به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش تأکید می‌کنم ما همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک و اِعمال فشار بر نهادهای بین‌المللی ورزش مبنی بر خارج کردن این نهادها از انفعال پایبندیم و برای تحقق این مهم با تمام توان، تلاش خواهیم کرد.
 

ملیحه صفایی: به طرح سرباز قهرمان رسیدگی شود

ملیحه صفایی ملی پوش شطرنج نابینایان از ریاست جمهور درخواست کرد که با پیگیری‌های لازم در خصوص سرباز قهرمان که بیش از ٢ سال لایحه آن به مجلس تقدیم شده است در مجلس جدید به قید فوریت به آن رسیدگی شود تا زودتر این لایحه به سرانجام برسد.

وحید شمسایی: هر هزینه‌ای برای ورزشکاران شود کم است

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال نیز در این مراسم با اشاره به قهرمانی تیم فوتسال و موفقیت ورزشکاران خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور تقاضا دارم نگاه ویژه‌ای به ورزش داشته باشد. لیاقت ورزشکاران تا حدی بالاست که هر هزینه‌ای برای آنها انجام شود باز هم کم است.

حسن رنگرز: بخش خصوصی تقویت شود

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز در این مراسم اظهار کرد: از ریس جمهور به دلیل انتخاب مدیرانی از جنس ورزش تشکر می‌کنم. برگزاری مراسم  وعده‌ای بود که محقق شد. از وزیر ورزش قدردانی می کنم که از زمان حضور ایشان شاهد برگزاری دومین مراسم تحلیل از مدال آوران هستیم.

وی با بیان این که مربیگری رسالت الهی است، افزود: مربیان، مرشد و راهنمای سبک زندگی هستند تا ورزشکاران از حوادث روزگار عبور کنند. متاسفانه یکی از چالش‌های عرصه مربیگری، ناپایدار بودن وضعیت درآمدی آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوص گفت: امیدوارم با تقویت بخش خصوصی پروژه‌هایی که تا امروز رها شده‌اند با حمایت شما به سرانجام برسد.

رنگرر تصریح کرد: باید موانع خودساخته عرصه مربیگری رفع شود تا شاهد رشد نسلی در ورزش باشیم که افتخاراتی بر پایه ایمان و اراده خلق کنند.

مهدی الفتی: امیدوارم در آینده هیج ورزشکاری دغدغه معیشتی نداشته باشد

به گزارش ایسنا، مهدی الفتی، ژیمناست تاریخ‌ساز ایران که نخستین سهمیه المپیک تاریخ ایران را کسب کرد هم در این مراسم به نمایندگی از ورزشکاران صحبت کرد و گفت: ورزشکاران مجاهدانه در هر شرایطی تلاش کرده و ثابت قدم خواهند ماند.

وی با اشاره به عدم وجود امکانات ورزشی در برخی مناطق محروم از رئیس جمهور درخواست رسیدگی به وضعیت ورزشکاران و تامین امکانات کرد و افزود: امیدوارم با حمایت‌های شما در آینده دیگر هیج ورزشکاری دغدغه معیشتی نداشته باشد.

ادامه دارد...

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.