از امید به سه‌گانه تاریخی گواردیولا تا چهارمین ستاره برای اینتر

شنبه 20 خرداد 1402 - 04:37

به گزارش خبرگزاری فارس، انتظارها به پایان رسید و امشب از ساعت 22:30 در فینال لیگ قهرمانان اروپا، ورزشگاه آتاتورک استانبل ترکیه میزبان منچسترسیتی و اینترمیلان است.

منچسترسیتی برای پایان فصل فوق‌العاده خود نیازمند کسب جام است تا هم بتواند برای اولین بار فاتح این رقابت شود و هم بتواند سه‌گانه تاریخی خود را تکمیل کند و جاودانه شود.

تاکنون بارسلونا (2بار)، بایرن مونیخ (2بار)، سلتیک، آژاکس، آیندهوون، منچستریونایتد و اینترمیلان توانسته‌اند 3گانه تاریخی را به نام خود ثبت کنند و منچسترسیتی در یک قدمی این افتخار است.

از سوی دیگر گواردیولا که از سال 2011 قهرمان اروپا نشده و برای همین تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در تیمی غیر از بارسلونا و با بازیکنی غیر از مسی، جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد. 

اینترمیلان نیز که آخرین بار با مورینیو در سال 2010 به فینال اروپا رسید و توانست سومین قهرمانی خود را بدست آورد، برای چهارمین ستاره خود تلاش خواهد کرد تا در یک بازی تک حذفی و با اندیشه‌های تدافعی اینزاگی قهرمان این رقابت نام گیرد.

روی کاغذ همه از قهرمانی سیتی حرف می‌زنند. آمار یوفا هم همین مسئله را تایید می‌کند. طبق گزارش یوفا، بیش از 27 درصد نتیجه پیروزی 3 بر یک سیتی را پیش‌بینی کردند و باقی نتایج نیز به سود شاگردان گواردیولاست. نکته جالب این است که 10 درصد گفته اند که سیتی در این مسابقه اینتر را با نتیجه 3 بر صفر شکست خواهد داد.

البته این موضوع می‌تواند فشار زیادی برای گواردیولا و تیم سیتی ایجاد کند زیرا همه از نماینده انگلیس توقع قهرمانی دارند و اینتر که دستکم گرفته شده می‌تواند با خیالی آسوده‌تر و ذهنیتی متفاوت برای این مسابقه حاضر شود. 

آمارها البته به نفع سیتیزن‌هاست. آنها در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده اند و در 12 بازی که تا فینال طی کردند، آمار عالی 7 برد، 5 تساوی، 31 گل زده و 5 گل خورده را به ثبت رساندند.

هالند مهمترین مهره سیتی محسوب می‌شود؛ شخصی که با اقتدار آقای گل اروپا شد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز 12 گل به ثمر رسانده است.ستاره نروژی با 22 سال و 272 روز سن، تنها در 27 بازی توانسته هم به جوان‌ترین و هم به سریع‌ترین بازیکنی بدل شود که 35 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.

سایت یوفا البته مهره کلیدی گواردیولا را کوین دی بروینه دانست. بازیکنی که در فینال 2021 مقابل چلسی مصدوم شد و عملاً سیتی قدرت تهاجمی خود را از دست داد و نتوانست به بازی بازگردد. 

دی بروینه در این فصل در تمامی مسابقات 28 گل ساخته و توانسته نقشی جادویی در حملات سیتی ایجاد کند. نکته مهم این  است که از 14 گلی که سیتی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان امسال به ثمر رسانده، 11 گل با پاس دی بروینه به ثبت رسیده است.

بازیکنی که باید به آن اشاره کرد، جان استونز است که نقشی کلیدی در خط میانی سیتی ایفا می‌کند. بازیکنی که سابقاً یک مدافع مرکزی بود ولی حالا به هافبک وسط بدل شده و می‌تواند باعث مالکیت شاگردان گواردیولا شود. قطعاً پیروزی مقابل سیتی و رئال به خاطر حضور درخشان این بازیکن بود که نمایشی خیره کننده از خود به جای گذاشت.

سیتی برای رسیدن به فینال، تیم‌های لایپزیگ، بایرن مونیخ و رئال را پشت سر گذاشت. در حالی که اینتر، پورتو، بنفیکا و میلان را شکست داد که نشان می‌دهد، نماینده ایتالیایی برای رسیدن به فینال استانبل مسیر ساده‌تری را طی کرده است.

اینتر در سری‌آ امسال با مشکل ثبات مواجه بود ولی در لیگ قهرمانان اروپا همیشه توانست آمادگی بالا و توانایی فراوان خود را به نمایش گذارد. آنها مسبب حذف بارسلونای ژاوی شدند و همچنین توانستند با 5 کلین‌شیت نشان دهند، تیمی هستند که سخت گل می‌خورند.

بنابراین با دفاع مستحکم اینتر، سیتی برای گل زدن سختی زیادی خواهد داشت. همچنین می‌توان در جمع نراتزوی به آمادگی بالای «لائوتارو مارتینز» اشاره کرد.  بازیکنی که لقب «گاو» را دارد و اسلحه بزرگ ایتالیایی‌ها مقابل گواردیولا خواهد بود.

اینتر در سری‌آ سوم شده و توانسته قهرمان کوپا ایتالیا نیز نام گیرد. در خط میانی، نیکولو بارلا و هنریک مخیتاریان نقشی بسیار مهم دارند و هاکان چالهان اوغلو پشت سر آنها می‌تواند خط میانی مستحکمی را برای تقابل با سیتیزن‌ها بسازند.

طبق گزارش یوفا، اینتر و سیتی با این ترکیب وارد مسابقه خواهند شد:

سیتی: ادرسون، واکر، دیاز، آکه، استونز، رودری، برناردو سیلوا، دی بروینه، گوندوغان، گریلیش و هالند

اینتر: اونانا، دارمیان، آچربی، باستونی، دومفرایز، بارلا، چالهان اوغلو، مخیتاریان، دیمارکو، مارتینز و ژکو

پایان پیام/

منبع خبر "خبرگزاری فارس" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.