ستاره کره: فرار از سربازی، دو سال حبس!

شنبه 20 خرداد 1402 - 06:19
مهاجم سابق تیم‌ملی کره به دو سال زندان برای فرار از سربازی محکوم شده است

به گزارش "ورزش سه"، سئوک هیون جون یکی از جنجالی‌ترین نامهایی است که اخیرا در فوتبال کره به ترند یک تبدیل شده است. بازیکنی که در پورتو به عنوان قهرمانی رسید و سپس به فرانسه رفت تا پیراهن ترویس را برتن کند اما در همان زمان، نامه فرارسیدن موعد خدمت‌سربازی را از کشورش دریافت کرد.

هیون جون به اتهام عدم بازگشت به کره در بازه زمانی تعیین شده بدون دلیل موجه و باوجود اطلاع از اداره نیروی انسانی نظامی برای بازگشت به کره تا 3 ژوئن 2019، به دادگاه تحویل داده شد.

او ابتدا با حبس هشت ماهه مواجه شد و سپس این مدت به یک سال افزایش یافت و حالا دادستانی سوون، حکم 2 سال زندان را در ازای فرار از خدمت سربازی برای این بازیکن سابق تیم‌ملی کره صادر کرده است.

این بازیکن در این باره گفت: شرایط اجتناب ناپذیری وجود داشت که باشگاه ترویس رابطه خدمت سربازی داخلی را به درستی درک نمی‌کرد. من هم مشکل زبانی داشتم و نمی‌توانستم با آنها ارتباط برقرار کنم.

با این حال سوک هیون جون درخواست تجدید نظر کرد، دادگاه جدید او در مرکز قضایی عالی سوون برگزار خواهد شد تا شاید او از زندان نجات پیدا کند.

حالا و با این ماجرا احتمالا اشک‌های سون هیونگ مین پس از قهرمانی این تیم در بازیهای آسیایی و معافیت از خدمت سربازی، معنای متفاوتی برای طرفداران فوتبال خواهند داشت.

نکته جالب اینکه هیون جون اولین بازی ملی خود را در سال 2010 برابر ایران برگزار کرده بود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.