توسعه یکپارچه مدهای حمل و نقلی تهران با رویکردی نوآورانه

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 11:53
معاون شهرسازی و معماری منطقه یک تهران اعلام کرد: طرح TOD در منطقه یک با هدف توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی و یکپارچه سازی آن در ایستگاه مترو اقدسیه با رویکردی نوآورانه به اجرا می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پدرام اخوان معاون شهرسازی و معماری منطقه یک تهران در اولین جلسه این کارگروه که با حضور مدیران شهرسازی منطقه، معاون و نمایندگان اداره کل شهرسازی و معماری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اداره کل تدوین ضوابط نظارت و صدور پروانه، دبیرخانه کمیسیون ماده ۵، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در منطقه یک برگزار شدگفت: در این طرح ایستگاه مترو اقدسیه و شعاع ۸۰۰ متری از آن به عنوان محدوده اجرای طرح TOD در نظر گرفته شد و هدف آن است که نمونه‌ای از همپوشانی کاربری، تراکم، فعالیت و حمل ونقل عمومی را با هدف کاهش سفر و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا در کنار هم داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به بررسی نمونه‌های مشابه از تجربیات دیگر کشورها بر آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در محدوده طرح، نظیر فضای باز، قیمت مناسب زمین، دسترسی مطلوب و همچنین دخیل نمودن کلیه ذی نفعان و ذی نفوذان، زمینه‌های لازم جهت توسعه یکپارچه محدوده را با رویکردی نوآورانه در دستور کار قرار دهیم.

معاون شهرسازی و معماری منطقه یک تهران اظهار امیدواری کرد خروجی‌های حاصل از این طرح در نهایت پس از بررسی توسط مراجع ذی صلاح، جهت تصویب و ابلاغ به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.