اختصاص زمین برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا یک ماه آینده

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 16:56
معاون وزیر نیرو از اختصاص اراضی مورد نیاز برای احداث ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا یک ماه آینده خبر داد.

محمود کمانی رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به میزان برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر و پاک گفت: هم اکنون ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر حدود هزار و ۱۸۶ مگاوات است که در دو سال گذشته طبق مصوبات دولت و شورای عالی انرژی قرار است این ظرفیت به حدود ۱۵ هزار مگاوات برسد و مقرر شد ۱۰ هزار مگاوات آن تا پایان دولت سیزدهم محقق شود.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، آیین نامه رفع موانع ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر را تصویب و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ابلاغ کرد و بر این اساس مقرر شد، فرآیند واگذاری زمین برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر کوتاه و تسهیل شود.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: ۹۰ ساختگاه برای احداث ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ۱۵ استان، ۱۳۰ ساختگاه برای احداث ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تمام استان‌های کشور، ۶۵ ساختگاه برای ساخت ۳۲۰۰ مگاوات نیروگاه خودتأمین صنعت و ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی که هم اکنون مناقصه آن در حال برگزاری است، درنظر گرفته شده است.

کمانی گفت: امیدواریم با همکاری سازمان امور اراضی کشور در سطح ملی و استانی تا یک ماه آینده زمین‌ها را به سرمایه گذاران واگذار کنیم و با توافق صندوق توسعه ملی و در اختیار گذاشتن تسهیلات، عملیات احداث نیروگاه‌ها آغاز شود.



منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.