بایدن؛ از ادعای حمایت از زنان ایران تا ضرب‌وشتم زنان در آمریکا

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 11:21
پایگاه خبری الجزیره نوشت که انتفاضه دانشجویی در آمریکا و اروپا نقاب پوشالی ادعای انسانیت و دموکراسی و آزادی‌خواهی غرب را کنار زده و چهره واقعی دوگانگی‌های رفتاری غربی‌ها را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری الجزیره در گزارشی به بررسی سیاست‌های دوگانه جو بایدن رییس جمهور آمریکا در قبال اعتراض‌ها در این کشور و و دیگر کشورها پرداخته و نوشت که عناصر پلیس آمریکا استاد زن یک دانشگاه مطرح در این کشور را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس او را روی زمین می‌اندازند و دست و پای او را در برابر دوربین‌ها می‌بندند و به بازداشتگاه می‌برند. آنها هیچ اهمیتی به فریادهای این زن که از رتبه علمی خود و حق خود برای آزادی بیان صحبت می‌کند، نمی دهند.

الجزیره با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی چهره موهوم انسانیت و دموکراسی غرب را آشکار کرد و نقاب آزادی آن را که طی چندین دهه ایجاد شده بود، کنار زد، تاکید کرد که دانشگاه‌های آمریکا انتفاضه گسترده ای را علیه حمایت واشنگتن از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه آغاز کرده‌اند؛ انتفاضه‌ای که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد و در ادامه به کانادا و فرانسه کشیده شده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بیشتر کشورهای غربی به ویژه انگلیس را نیز در بر خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش، پلیس آمریکا در حمله به اعتراضات دانشجویی، زنان را به شدت کتک می‌زند و آنها را به همراه صدها دانشجو و استاد دانشگاه به بازداشتگاه می‌برد.

کارولین فوکین استاد اقتصاد دانشگاه ایموری یکی از این افراد است که رتبه علمی او در زیر دست و پای نیروهای پلیس به کارش نمی‌آید. در دانشگاه واشنگتن نیز پلیس این کشور با جیل اشتاین پزشک زن و نامزد ریاست جمهوری این کشور که ۷۳ سال سن دارد به همین ترتیب رفتار کرد و او را به بازداشتگاه برد.

در جایی دیگر دیده می شود که پلیس به اتهام فریاد یک دختر جوان که خواستار توقف تامین مالی کشتار زنان و کودکان در فلسطین می شود، پای خود را بر روی گردن این دختر دانشجو می فشارد.

الجزیره در ادامه می‌افزاید با مشاهده این حوادث انسان به یاد ادعاهای جو بایدن رییس جمهور آمریکا در مورد آنچه که آن را سرکوب زنان در ایران و دیگر کشورهای جهان خوانده بود،‌ می‌اندازد. این در حالی است که رفتار کنونی پلیس آمریکا شبیه فیلم‌های کابویی دهه هشتاد قرن گذشته است و بایدن همچنان حق صادر کردن آزادی و ارزش‌های همزیستی مسالمت آمیز به دیگران را برای خود محفوظ می داند، ولی در عرصه داخلی خود، مردم این کشور هرگز نمی توانند از خطوط قرمز فراتر روند و برادر بزرگتر [اسراییل] را خشمگین سازند.

مازن النجار نویسنده عرب زبان تصریح می‌کند که انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا وارد مرحله جدیدی از ایستادگی فرهنگی در برابر ساختار هژمونی امپریالیستی بر جهان شده و افق‌های انسانی و اخلاقی جدیدی را در برابر بخش انبوهی از مردم ایجاد کرده است.

وی در این مقاله تاکید می‌کند که دانشگاه‌های آمریکا بدترین کابوس‌ها را برای صهیونیست‌ها رقم زده و مشروعیت این رژیم را از بین می‌برد و رذالت اخلاقی آن را در میان نسل جوان غربی نشان می‌دهد. این اعتراض‌ها نشان دهنده شکل‌گیری نسل جدیدی از یهودیان غربی است که در خانواده‌های صهیونیستی پرورش یافته‌اند، اما روایت صهیونیست‌ها را نمی پذیرند و به سمت حق و عدالت متمایل شده‌اند.

دکتر عمار علی حسن استاد جامعه شناسی در این رابطه می گوید که جوانان غربی محدودیت‌های شهروندان در مورد انتقاد از اسراییل را که ده‌ها سال بر این کشور حاکم بوده، کنار زده‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.